וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: דרעי מוסיף שלושה מנדטים לש"ס, הליכוד נחלש

מסקר "הארץ" עולה כי גוש ליכוד-ימין-חרדים שומר על הרוב שלו בכל תרחיש אפשרי של שינויים בגוש המרכז-שמאל. ש"ס עם דרעי מקבלת 14 מנדטים לעומת הליכוד עם 24 מנדטים בלבד

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בהכרזה על חזרתו של דרעי לש"ס)

הצטרפותו של אריה דרעי לש"ס מביאה למפלגה שלושה מנדטים נוספים, בעוד מפלגת הליכוד יורדת ל-24 מנדטים מ-27 מנדטים בהם זכתה בבחירות האחרונות, כך עולה מסקר שפורסם היום (חמישי) בעיתון "הארץ", שנערך על ידי חברת דיאלוג, בפיקוחו של הפרופסור קמיל פוקס מהחוג לסטטיסטיקה באוניברסיטת תל אביב.

הנתונים הללו מתייחסים למצב בו ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מקים מפלגת מרכז יחד עם קדימה של שאול מופז, ציפי לבני, ו"יש עתיד" של יאיר לפיד, ובמקביל אריה דרעי מוצב בראש ש"ס כחלק מהנהגה משותפת עם אלי ישי. לפי הסקר, שנערך טרם חזרתו הרשמית של דרעי לש"ס, במקרה כזה, גוש הימין אינו מאבד את הרוב שלו ומקבל 63 מנדטים, כאשר הליכוד יורד ל-24 מנדטים בלבד וש"ס עולה כאמור ל-14. במקביל, לפי תרחיש זה מקבלת מפלגת אולמרט-לבני-לפיד 25 מנדטים, העבודה עם 17, וישראל ביתנו עם 13.

אריאל אטיאס, אלי ישי ואריה דרעי, אוקטובר 2012. עומר מירון
ש"ס מרוויחה מההצטרפות. אטיאס, דרעי וישי אמש/עומר מירון

מהסקר עולה כי גוש ליכוד-ימין-חרדים שומר על הרוב שלו בכל תרחיש אפשרי של איחוד, מיזוג, או חיבור בשורות גוש המרכז-שמאל.

אחד התרחישים שנבדקו בסקר הוא מקרה שבוא לא חל כל שינוי בסדר הכוחות הנוכחי, אז גורף גוש הימין 65 מנדטים מול 55 לגוש השמאל, כמו בכנסת היוצאת. פרישתו של השר משה כחלון מרשימת הליכוד לא פוגעת במפלגה, והיא מקבלת 29 מנדטים בתרחיש שדרעי לא עומד בראשות ש"ס ומפלגות המרכז אינן מתאחדות, העבודה עם 20, ש"ס עם 11, קדימה עם 9, יש עתיד עם 11, וישראל ביתנו עם 13 מנדטים.

לפי הסקר, בתרחיש שבו לבני חוברת ליו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', ישנה תזוזה קלה בזירת הלחימה הבין-גושית. הימין מאבד שני מנדטים שנודדים לשמאל, 63 מול 57 מנדטים. במקרה זה, הליכוד מקבל 27 מנדטים, העבודה עם 24, 13 לישראל ביתנו, 11 לש"ס, 10 ליש עתיד ו-7 לקדימה.

עוד בנושא
דרעי: "שמח לחזור הביתה"; ישי: "נעבוד בלי אגו"
הקרב על ש"ס הסתיים בפשרה: הנהגה משולשת
נתניהו נעדר, והותיר את במת ועידת הליכוד לכחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully