וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדת לנשיאות ארה"ב נעצרה כשניסתה להסתנן לעימות

ג'יל סטיין, מועמדת המפלגה הירוקה לנשיאות ארה"ב, נעצרה לאחר שהביעה מחאה על שלא ניתן לה לצפות בעימות הנשיאותי "הלועג לדמוקרטיה". זמן קצר לאחר העימות שוחררה

כמו בכל מערכת בחירות בארצות הברית, גם הפעם מתמקד הסיקור התקשורתי של המרוץ לבית הלבן במועמדים של שתי המפלגות הגדולות, הדמוקרטים מול הרפובליקנים. אלא שגם במערכת הבחירות הנוכחית, שתוכרע בעוד פחות משלושה שבועות, ישנם מועמדים נוספים – שכאמור זוכים לפחות אור זרקורים. לשם כך, מסתבר, הם מוכנים ללכת מעט רחוק.

המרוץ לבית הלבן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

מועמדת המפלגה הירוקה לנשיאות ארה"ב, ג'יל סטיין, נעצרה כשניסתה להסתנן לעימות בין אובמה לרומני. AP
מחאה ספונטנית. סטיין, לאחר המעצר/AP

במהלך העימות הנשיאותי השני, שנערך בלילה בין הנשיא ברק אובמה ליריבו הרפובליקני מיט רומני, ניסו מועמדת המפלגה הירוקה ג'יל סטיין וסגניתה שרי הונקאלה להסתנן לאולם באוניברסיטת הופסטרה בלונג איילנד שבמדינת ניו יורק. לאחר 20 דקות בהן ניסו השתיים להתגנב לעימות ללא הצלחה, הן התיישבו על המדרכה עם דגל ארה"ב. משלא נענו לדרישת קצין המשטרה להתפנות מהמקום, הן נעצרו למשך מספר שעות בשל הפרעה לעוברים ושבים – ושוחררו זמן קצר לאחר תום העימות.

לדברי סטיין, המעשה הפרובוקטיבי לא היה מתוכנן מראש. "אמש החלטנו שעלינו ללכת לעימות ולנסות להיכנס פנימה", סיפרה סטיין בראיון ל"פוליטיקו". "זה היה לא הוגן למנוע מהציבור האמריקאי להיכנס פנימה. מגיע לבוחרים לשמוע מי המועמדים, מהם הנושאים (שעולים בדיון) ומהן האפשרויות העומדות בפניהם בבחירות האלה".

מועמדת המפלגה הירוקה לנשיאות ארה"ב, ג'יל סטיין, נעצרה כשניסתה להסתנן לעימות בין אובמה לרומני. AP
סטיין והונקאלה על המדרכה מחוץ לאוניברסיטת הופסטרה/AP

עוד בטרם נעצרה הביעה סטיין את סלידתה מהעימות הנשיאותי. "אנו כאן כדי להביא את אומץ הלב של אלה ששוללים את הפוליטיקה שלנו לעימות המבוים הזה", אמרה והוסיפה כי העימות הוא "לעג לדמוקרטיה". סטיין, הונקאלה ושלושה פעילים נוספים של המפלגה הירוקה נעצרו גם במהלך הפגנה שקיימו ב-1 באוגוסט בפילדלפיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully