וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפשרה: דרעי וישי יסכימו על חלוקת סמכויות

17.10.2012 / 17:14

הקרב על ש"ס צפוי להסתיים בהכרעה שתבקש שלא להכריע, כאשר בראש המפלגה לא יעמוד יושב ראש מכהן, לפחות בשלב זה. השניים ייפגשו ולאחר מכן יעבירו המתווה לאישור הרב עובדיה

לפנות ערב נפגש אריה דרעי עם הרב עובדיה יוסף, ולדברי מקורבים לבית הרב שנכחו בשיחה, האווירה בה הייתה חיובית ומרגשת. עם זאת, למרות שבסביבת דרעי אמרו כי הוא לא יסכים לשמש כמספר שתיים במפלגה, בזמן שאלי ישי ממשיך להנהיגה, נראה כי מתווה הפשרה שמתגבשת בהסכמתו של דרעי - לא פוסלת גם אפשרות זו. במידה שהפשרה תקבל את ברכת השניים, הערב (רביעי) צפויה להתקיים פגישה בין ישי לדרעי שיעבירו את הסכמתם למועצת חכמי התורה של ש"ס, בראשות הרב עובדיה, לאישור סופי של המהלך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה שחוזר, וזה שבסופו של דבר, יכול להיות מרוצה גם הוא. דרעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרטים אודות הפשרה המתגבשת אינם לחלוטין סגורים, אולם החלק המרכזי מצביע על כך שהנהגת המפלגה תחולק בין השניים, לפחות בשלב ראשוני, כשאין יושב ראש מכהן לש"ס. לפי גורמים במפלגה, חלוקת התפקידים והסמכויות בין השניים נסגרת בשעה זו ורוח הדברים מראה כי ההסכמה עומדת להתקבל.

כך או כך, כדי לקבל את אישור המהלך באופן סופי יאלצו השניים להמתין להכרעת הרב עובדיה יוסף בעניין, אולם הסכמתם ואחדותם חשובים בעיני הרב וקלושים הסיכויים שהוא ידחה הסכם שגובש באישור דרעי וישי יחדיו. הדבר ממחיש את סירוס תפקיד יושב הראש במפלגה ממילא, כאשר במפלגתו של הרב עובדיה יוסף אין כוח ואין סמכות שמכריעה בלעדיו. עם יושב ראש ובלעדיו, ההכרעות ממילא יפלו ויקומו בהכרעת מנהיגה הרוחני של המפלגה, אולם עבור בכירים רבים בש"ס, חזרתו של אריה דרעי להנהגת המפלגה, גם אם לא באופן בלעדי, מהווה גורם חשוב ומרגיע בקרב פעילי המפלגה לקראת הבחירות לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully