וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בש"ס בטוחים: "אריה דרעי יעמוד בראש המפלגה"

16.10.2012 / 12:14

פעילים במפלגה טוענים כי הרב עובדיה מודע לכך שאלי ישי "לא מחובר לשטח ולא טיפל בנושאים שעל הפרק", ויכריע לטובת דרעי, שזוכה גם באהדת משפחת הרב. ההכרעה בתוך 48 שעות

צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

כמות הספינים לגבי ההכרעה בגזרת ש"ס עולה ככל שרגע ההכרעה מתקרב. מה שברור לכולם זה שאריה דרעי, שהורשע בלקיחת שוחד וריצה עונש מאסר בפועל, חוזר לתנועה לקראת הבחירות הקרובות וישתלב בהנהגתה. "הרב עובדיה יודע שאלי ישי לא היה מחובר לפעילים בשטח, לא טיפל בעניינים העומדים על הפרק והשטח לגמרי עם דרעי. ברור שהוא חוזר לראשות התנועה", אמר היום (שלישי) פעיל בש"ס. למרות הפרסומים כי העניין סוכם בבית הרב, מעדיפים במועצת החכמים ובסביבתם של ישי ודרעי להכחיש שהתקבלה החלטה מפורטת על מתווה שילובו של דרעי בהנהגה. על פי הערכות, מדובר ביממה או שתיים עד שתתכנס מועצת החכמים ותכריע בנושא.

אריה דרעי בכנס למגזר החרדי- נובמבר 2009. אורי לנץ
"מחובר לפעילים בשטח, לא כמו ישי". דרעי/אורי לנץ

כשיורדים לשטח הדברים נראים ברורים יותר. מבחינת הפעילים אין ספק שדרעי יעמוד בראש התנועה והם מחכים לזה. "לדרעי יש כח והוא יכול להזיז עניינים", אומר אחד הפעילים וחבר מועצה באחת מהערים החרדיות המרכזיות. "ישי לא מחובר לשטח והוא הזניח אותנו. הגיע הזמן שדרעי יחזור וישקם דברים רבים. גם אם דרעי יהיה מספר שש בתנועה ואלי ישי יישאר היו"ר - כולם יפנו בעת הצורך לאריה, אין בזה שאלה בכלל", הוא הוסיף.

בין השאר הזכירו הפעילים את ימי הזוהר של דרעי כאשר הוביל את התנועה ל–17 מנדטים. "לדרעי יש את היכולת להגדיל את מספר המנדטים של ש"ס ואף אחד לא יכול להתעלם מזה. מה יקרה אם ישי יישאר יו"ר התנועה ונרד מ-11 מנדטים? זה יכול להיות, אך אף אחד לא ייקח סיכון כזה. הרוב מבין את הכח של דרעי וברור שהוא יעמוד בראש התנועה ויוביל אותנו להישגים משמעותיים יותר", הבהיר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ישי מנסה לבלום את המהלך ולזכות ברחמי הרב

כאשר מנסים לברר את המקור לדיווח לפיו דרעי יהיה יושב הראש וישי השר הבכיר, יש לא מעט תשובות. יש הסבורים שמדובר בניסיון נואש של אלי ישי להראות לרב עובדיה איך משפילים אותו, דבר שאולי יגרום לרב לשמור על מעמדו של ישי. אחרים טוענים שזה יכול להגיע מגזרתו של השר אריאל אטיאס, שפועל מאחורי הקלעים להגיע לפשרה בין השניים ולהשתלבותו של דרעי בתנועה. לדברי הפעילים, אטיאס עושה זאת גם כדי לשמור על מעמדו, ולכן על פי ההצעה שהוא מקדם דרעי ימונה ליו"ר התנועה אבל לא לשר וכך בממשלה הבאה הוא יוכל להמשיך בכהונה נוספת כשר בכיר. אחרים טוענים כי מקור ההדלפה הוא מגזרתו של דרעי, כדי לדחוק במועצת החכמים להגיע להחלטה כמה שיותר מהר.

הוועדה לביקורת המדינה דנה בדו"ח אסון הכרמל. צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, צילום מסך
הרב לא ירצה מצב בו הוא מושפל. השר ישי/צילום מסך, צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

בתוך כך, בסביבתו של דרעי אומרים שעל פחות מתפקיד יו"ר התנועה הוא לא יתפשר. לדבריהם, דרעי מעוניין לחזור אבל רק אם יהיו בידיו כל הסמכויות והוא יוכל לפעול ולהשפיע. "הוא לא דן בנושא אלא הציב את ההצעה ומחכה לתשובה, מבחינתו הוא מחכה לתשובה שתאפשר את שובו לתפקיד יו"ר התנועה ולהחזרת הפיקדון שהועבר לישי כשהוא נכנס לכלא, כמו שהובטח לו על ידי הרב באותו הזמן", הוסיפו מקורבים לדרעי.

בינתיים, מלחמת הבלימה של ישי ממשיכה. בימים האחרונים הוא נפגש עם חלק מחברי מועצת חכמי התורה של ש"ס וגם בשיחה עם הרב עובדיה אתמול הנושא עלה, אך נראה שגם בסביבתו מבינים שחזרתו של דרעי מוחלטת, השאלה היא רק באיזה תפקיד. במהלך הדיונים נבדקו אופציות להנהגה משותפת ובין השאר עלה שדרעי יהיה יו"ר התנועה אבל חלק מהסמכויות יישארו בידיו של ישי.

מקורביו של ישי מנסים לשמור על אופטימיות ואמרים שהוא יו"ר התנועה וממשיכים כרגיל אבל מציינים שהדיונים בנושא ממשיכים. למרות רצונו של ישי להמשיך בתפקידו, אם הרב יחליט אחרת וימנה את דרעי ליו"ר התנועה אומרים המקורבים "כל מה שהרב יחליט הוא יעשה".

בניו של הרב עובדיה בדעה אחת: דרעי לראשות ש"ס

בסביבתו ביתו של הרב עובדיה נמסר שאופציה נוספת שעלתה מכיוונו של ישי הייתה שהוא יישאר מספר אחת והשר הבכיר ודרעי ימוקם כמספר שתיים וימונה ליו"ר התנועה. עוד הם מספרים שישי ביקש למנות אדם אחר ממקורביו, שזהותו לא ידועה, למספר שלוש ברשימה במקומו של אטיאס. המקורבים מספרים שלא מדובר במשא ומתן שיושבים הצדדים ודנים באופציות השונות אלא מדובר ברעיונות שישי מעלה בפני הרב בימים האחרונים. על פי מקורבים לבית הרב, כל הבנים מעוניינים בחזרתו של דרעי להנהגת התנועה וגם יהודית יוסף, כלתו של הרב ובעלת השפעה גדולה בבית, ישרה קו עם בעלה הרב משה יוסף והיא תומכת בחזרתו. לדברי המקורבים עובדה זו סללה את חזרתו של דרעי די בקלות להנהגה.

גם אחד מחברי הכנסת של הסיעה אומר שצריך להמתין עוד מספר ימים. "הרבנים מקיימים התייעצויות והכרעה תתקבל בימים הקרובים. לא ברור לי מה פשר הפרסום ומה האינטרס שעומד מאחוריו, יהיו האנשים מקורבים לבית הרב כמה שיהיו, אבל ההכרעה בסוף היא של הרב לא משנה מה הם ירצו. ככה היה וכך יהיה, מה שהרב יחליט זה מה שיהיה בסופו של דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully