וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ש"ס: "הרב עובדיה יחליט תוך שבועיים"

14.10.2012 / 17:33

אלי ישי ואריה דרעי השתתפו בטקס ברית המילה של נינו של הרב עובדיה יוסף, אך לא החליפו מילה ביניהם. מקורבי ישי טוענים כי סירוב דרעי לפעול תחת ישי מונע קבלת החלטה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

תאריך מוסכם לקיום הבחירות לכנסת ה-19 כבר יש, אך במפלגת ש"ס עדיין לא הוחלט מי יעמוד בראשה ויוביל אותה במערכת הבחירות. מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, וחברי מועצת חכמי התורה לא הכריעו עד כה מי יוביל את התנועה – יושב הראש הסיעה, השר אלי ישי, או יריבו אריה דרעי, המתכנן לחזור לחיים הפוליטיים בבחירות הקרובות באמצעות המפלגה שעזב לאור הרשעתו בפלילים.

בדרשה השבועית שנשא הרב יוסף אמש (שבת), הוא לא התייחס לסוגייה. גם בברית המילה של נינו, נכדם של יהודית ויוסף, הרב לא התייחס לכך. בטקס הברית שהתקיים היום בבית מדרשו של הרב השתתפו כל חברי הכנסת מש"ס וגם דרעי, שממתין כמו ישי למוצא פיו של הרב. למרות שהשניים עמדו אחד ליד השני במהלך האירוע, הם לא דיברו ביניהם כלל. עם סיום הטקס עזב דרעי את המקום וסירב להתייחס לשאלות הכתבים בנושא. חברי הכנסת של ש"ס, ובראשם ישי, נמנעו מלדבר על הסוגיה המעסיקה את כולם זה זמן רב.

אריה דרעי קורא להקמת ממשלת אחדות לאומית. נועם אשל
יסכים לפעול תחת ישי? אריה דרעי/נועם אשל

לפי ההערכות במערכת הפוליטית, דלת הכניסה של דרעי לפוליטיקה היא ש"ס בלבד, ולא באמצעות הקמת סיעה עצמאית. מבחינה אלקטורלית, דרעי נחשב לנכס עבור המפלגה שהיה ממקימיה והוא לא צפוי לפעול נגד הרב יוסף. מקורביו של השר ישי מאמינים כי הוא יעמוד בראש המפלגה גם בקדנציה הבאה. להערכתם, ההכרעה בנושא תתקבל בשבועיים הקרובים. סירובו של דרעי לפעול תחת הנהגתו של ישי במפלגה מונע מקבלת החלטה בסוגייה. מקורבי ישי הסבירו כי מועצת חכמי התורה מתווכת בין הצדדים, ולא מתקיים משא ומתן ישיר בין השניים. "ש"ס נערכת לבחירות ולקמפיין כרגיל", אמרו מקורבי ישי בניסיון לשדר עסקים כרגיל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פיצול בדגל התורה?

ציבור המצביעים של ש"ס חלוק בדעתו לגבי מי ראוי לעמוד בראש המפלגה החרדית של יוצאי ספרד. יש המאמינים כי דרעי מהווה איום בזירה הפוליטית ליריבי המפלגה, והוא מסוגל להוסיף מנדטים בבחירות. "ישי לדבריהם עושה את רצון הרב אבל בפוליטיקה צריך יותר מזה - ולדרעי יש את זה", הם אומרים. תומכי ישי מנגד, טוענים כי הרב יוסף מעריך מאוד את השר, והם מאמינים כי הדבר יעמוד לזכותו ברגע ההכרעה.

במפלגת דגל התורה החרדית נערכים גם כן לבחירות. אמש ערכו אנשיו של הרב שמואל אוירבך, חבר מועצת גדולי התורה של המפלגה, כנס באולמי היכלי מלכות בבני ברק, בהשתתפות אלפי תומכים. מטרת הכנס הייתה להגדיל את ציבור הקוראים של העיתון החדש "פלס". במהלך הכנס אמר נציגו של הרב אוירבך, איש העסקים מנחם כרמל, כי "אם לא יהיה עיתון – לא תהיה מפלגה". מקורביו אמרו שזהו מסר ברור לגבי מיקומו במפלגה. לדבריהם, כפי שנציגי הרב אוירבך סולקו מעיתון המפלגה "יתד נאמן" – ואלה הקימו את מערכת העיתון מתחרה "פלס", כך יהיה גם במפלגה עצמה. על כן, נראה כי הפיצול במפלגת הזרם החרדי-ליטאי קרוב מתמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully