וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה סופי: הבחירות יתקיימו ב-22 בינואר

פנחס וולף

14.10.2012 / 2:17

מרבית הסיעות אישרו את התאריך, ובלילה שבין שני לשלישי צפויה הכנסת להעביר את החוק לפיזור המושב. ועידת הליכוד, שממנה ייעדר נתניהו, תאשר השבוע פריימריז ב-20 בנובמבר

אפשר להתחיל לספור לאחור: הבחירות לכנסת ה-19 יתקיימו ב-22 בינואר. זאת לאחר שאמש (שבת) הושגה הסכמה עם מרבית סיעות הבית בכנסת. כבר ביום חמישי הסתמן שזהו התאריך שבו יתקיימו הבחירות, וכעת נראה כי המועד סופי. יחד עם זאת, עד לקריאה השלישית בחוק לפיזור הכנסת ניתן יהיה לשנותו.

ההצעה לפיזור הכנסת תחוקק ביום שני, והיא צפויה לעבור בכל שלוש הקריאות. בשעה 16:00 אחר הצהריים ייפתח מושב החורף של הכנסת – שיהיה קצר במיוחד - בישיבה חגיגית שבה ינאמו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה, שאול מופז ויו"ר הכנסת, ראובן ריבלין.

לאחר הישיבה יתקיים דיון במליאה, ואז תיערך הצבעה בקריאה ראשונה לפיזור המושב. מיד עם תום ההצבעה יועבר הנושא לדיון בוועדת הכנסת. הוועדה תאשר את ההצבעה כהכנה לקריאה שנייה ושלישית. רק אז תגיע הצעת החוק לאישור סופי במליאת הכנסת. ההערכה היא שבאמצע הלילה שבין שני לשלישי יוכלו להכריז רשמית על תחילת מערכת הבחירות.

נתניהו ייעדר מוועידת הליכוד

בתוך כך, ביום רביעי תתכנס ועידת הליכוד כדי לאשר את מועד הפריימריז, שיתקיימו ככל הנראה ב-20 בנובמבר. בנוסף תאשר הוועידה גם שינויי חקיקה נוספים שיבקש ראש הממשלה נתניהו, וכן את קיומה של הצבעה אלקטרונית. נתניהו, שלא יגיע לישיבת הוועידה, מתכוון להופיע באופן חריג לישיבת ועדת החוקה של התנועה, שתתכנס ביום שלישי כדי לקבוע את סדר היום של הוועידה.

לא מן הנמנע כי נתניהו, שבחר שלא להגיע לישיבת הוועידה באמתלה שמדובר בנושאים טכניים בלבד, קיבל את ההחלטה עקב הביזיון שנגרם לו בוועידת המפלגה בחודש מאי השנה, יום לפני שהכנסת הייתה אמורה להתפזר, בגלל דרישתו לקיים הצבעה מיידית לנשיאות הוועידה.

ייתכן כי חלק משינויי התקנון ונהלי ההצבעה שנתניהו יבקש לעשות מטרתם להחליש את כוחו של ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, משה פייגלין. זאת על אף שפייגלין כבר הבהיר כי אינו מתכוון להריץ מועמדים נוספים מלבדו לרשימה לכנסת. הוא מנסה לתקן את הרושם שיצר סביבו בעבר, לפיו בכוונתו להשתלט על התנועה, ולכן החליט להתמודד כמו כל מועמד אחר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully