וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר יודיע לנתניהו: אתמודד בפריימריז בליכוד

פנחס וולף

13.10.2012 / 22:23

השר להגנת העורף יסכם עם ראש הממשלה את הפרטים על ריצתו, ויאלץ להכריע: ריצה ברשימה הארצית, שתפגע בסיכוייו להיבחר או ריצה ברשימה המחוזית, שזכיה בה מקנה מיקום לא ריאלי

השר להגנת העורף, אבי דיכטר, יודיע מחר (ראשון) על כוונתו להתמודד בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת. דיכטר ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבוקר, שעה קלה לפני ישיבת הממשלה, ויסכם עמו את הפרטים. הסיכויים המירביים הם שדיכטר יתמודד ברשימה הארצית, שמרכיבה את חברי הרשימה מהמקום השני ועד ל-19, אולם דיכטר מודע לכך שסיכוייו להיבחר ברשימה זו אינם גבוהים, והוא בודק גם את האפשרות להתמודד במחוז הדרום, שניצחון בו יכניס אותו לרשימת הליכוד, במקום ה-31. החיסרון באפשרות הזו, הוא המיקום הלא-ריאלי, לפחות על פי הסקרים.

אם יחליט דיכטר להתמודד ברשימה הארצית, הרי שהוא יקשה עוד יותר על הרשימה שגם כך צפופה מאוד, בשל העובדה שמתוך 27 חברי הכנסת שמכהנים מטעם הליכוד, לפחות שבעה לא יוכלו להתברג ברשימה הבאה, בשל חוקת המפלגה שקובעת כי חברי כנסת מכהנים לא יכולים להתמודד במסגרת המחוזות, אלא אך ורק במסגרת הרשימה הארצית.

שרי הליכוד נגד הח"כים: מלחמת הישרדות

מלבד דיכטר יתמודד גם צחי הנגבי, גם הוא פורש טרי מקדימה. הנגבי כבר החל לפני מספר שבועות לבצע חריש עמוק בסניפי הליכוד. לשניהם יצטרפו כנראה מועמדים חדשים נוספים. כדי להוריד את הלחץ מחברי הכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את האפשרות לאפשר לחברי הכנסת מהמגזרים - איוב קרא, יולי אדלשטיין, זאב אלקין ואללי אדמסו - להתמודד גם במקום המגזרים להם הם שייכים (דרוזים ועולים - פ"ו), ובכך הוא "יציל" לפחות שני ח"כים מכהנים נוספים.

כחלק מהלחץ בו נתונים חברי הכנסת והשרים, הח"כים ביקשו מנתניהו לבצע שינויים מרחיקי לכת עוד יותר בהרכב הרשימה הארצית, אך השרים, מצדם, לוחצים בכיוון ההפוך, כשהאינטרס הברור שלהם הוא להביא לתחלופה בקרב הח"כים. לשרים ברור, הם בכל מקרה יתברגו ברשימה, אם לא בעשירייה הראשונה אז בשנייה, אך חילופי גברי מגביר את כוחם של הוותיקים.

בכירים בליכוד אמרו הערב לוואלה! חדשות כי "סיכוייו של דיכטר מאוד נמוכים. מוצו האנשים שבאו מקדימה. גם כך צחי הנגבי מתקבל ברגשות מעורבים. יש רבים שלא יעלו על דעתם להצביע לאנשים שהיו בקדימה. להנגבי יש עוד תמיכה מסוימת ובזה מלאה המכסה של אלו שהיו בקדימה, שנואת נפשה של הליכוד. הרי מתי הוא עזב את קדימה? רק כשהבטיחו לו שר. יהיה לו קשה מאוד. שניים מקדימה שיהיו בליכוד על חשבון אנשים שהיו בליכוד במשך ארבע שנים בצורה טובה ומכובדת? למה לתת לזה עדיפות? איפה העדיפות על כל שר או ח"כ אחר מהליכוד?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully