וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הגב של ישי: כך רקם אטיאס את הכתרת דרעי

16.10.2012 / 16:10

שר הבינוי והשיכון, שדאג למעמדו, הוציא לפועל תוך דיסקרטיות מלאה את התכנית להחליף את יו"ר תנועת ש"ס, כמסתמן. בין היתר, עודכנה רעייתו של אלי ישי בבית הרב יוסף בעניין

צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ציפי ישי, רעייתו של שר הפנים ויו"ר ש"ס, נקראה אתמול (שני) בבוקר לבית הרב עובדיה יוסף, שם נאמר לה שכפי הנראה יהיה זה אריה דרעי שיעמוד בראש המפלגה במקום בעלה, כדי שלא תופתע לגלות זאת לראשונה מכלי התקשורת. בין יוזמי המהלך נמנים, מעבר לדרעי עצמו כמובן, גם בנו של מנהיגה הרוחני של התנועה, הרב משה יוסף, הרב יעקב כהן, ושר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, שצפוי להנות באופן ישיר מהמהלך. לאטיאס היה ברור כי אם המהלך יקרום עור וגידים, ודרעי ימונה ליו"ר, בתמורה לכך שלא ימונה לשר בממשלה הבאה, וישי ימשיך לכהן כשר הבכיר של המפלגה, יהיה זה אטיאס שימשיך לכהן גם הוא בתור שר בכיר מטעם ש"ס, בעוד דרעי יסתפק בהנהגת התנועה.

מקורבים לבית הרב עובדיה מסבירים כי בשל כך, שכנע אטיאס את הרב משה יוסף שלטובת המפלגה יהיה זה עדיף שדרעי יעמוד בראשה, כפי שאכן מסתמן. הרב יוסף השתכנע, ואף שכנע בדבר את רעייתו, יהודית, שהעדיפה לראות את ישי ממשיך ומוביל את התנועה. בנתיים, דאג הרב יעקב כהן לקבלת ההחלטה, באמצעות אביו, הרב שלום כהן - דמות דומיננטית במועצת החכמים של ש"ס. עד להוצאת המהלך לפועל והשיחה שהתקיימה עם אשת שר הפנים, נערכו פגישות בנושא בביתו של השר אטיאס, שהקפיד על דיסקרטיות מלאה ומידר מהן את כל מקורביו, פרט לארבעה האמורים.

ההזדמנות האחרונה עבור ישי: ינסה לזכות ברחמי הרב

בתוך כך, בסביבתו של דרעי אומרים שעל פחות מתפקיד יו"ר התנועה הוא לא יתפשר. לדבריהם, דרעי מעוניין לחזור, אבל רק אם יהיו בידיו כל הסמכויות והוא יוכל לפעול ולהשפיע. "הוא לא דן בנושא, אלא הציב את ההצעה ומחכה לתשובה, מבחינתו הוא מחכה לתשובה שתאפשר את שובו לתפקיד יו"ר התנועה ולהחזרת הפיקדון שהועבר לישי כשהוא נכנס לכלא, כמו שהובטח לו על ידי הרב באותו הזמן", הוסיפו מקורבים לדרעי.

השר אלי ישי בבית נינו של הרב עובדיה יוסף, אוקטובר 2012. עומר מירון
אשתו נקראה לבית הרב לשיחת מקדימה לא מבשרת טובות. ישי/עומר מירון

בינתיים, מלחמת הבלימה של ישי ממשיכה. בימים האחרונים הוא נפגש עם חלק מחברי מועצת חכמי התורה של ש"ס וגם בשיחה עם הרב עובדיה אתמול הנושא עלה, אך נראה שגם בסביבתו מבינים שחזרתו של דרעי מוחלטת, השאלה היא רק באיזה תפקיד. במהלך הדיוני,ם נבדקו אופציות להנהגה משותפת, ובין השאר עלתה האפשרות שדרעי יהיה יו"ר התנועה אבל חלק מהסמכויות יישארו בידיו של ישי.

מקורביו של ישי מנסים לשמור על אופטימיות, אומרים שהוא יו"ר התנועה וממשיכים כרגיל, אבל מציינים שהדיונים בנושא ממשיכים. למרות רצונו של ישי להמשיך בתפקידו, אם הרב יחליט אחרת וימנה את דרעי ליו"ר התנועה, אומרים המקורבים כי "כל מה שהרב יחליט הוא יעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully