וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של שליט קוריאה הצפונית נעלמה - או הועלמה?

בחודש יולי הפתיעה הטלוויזיה הרשמית בפיונגיאנג כשהודיעה רשמית על נישואיה של רי סול-ג'ו לשליט הצעיר, קים-ז'ונג און. כעת, תושבים דיווחו שהיא לא נראתה בציבור זה 40 יום

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

האם נעלמה רי סול-ג'ו בגלל סיכה? לפי כמה שמועות עקשניות, איש לא ראה את אשתו של מנהיג קוריאה הצפונית במשך 40 יום לפחות. על פי החוקים הנוקשים במדינה הטוטליטרית, התקשורת הרשמית משתיקה את השמועות הללו, והן דולפות למערב רק באמצעות כלי התקשורת הזרים, שנוכחותם בבירה פיונגיאנג גוברת יותר ויותר בשנה האחרונה.

רי, זמרת לשעבר בשנות העשרים לחייה, נראתה במשך תקופה ארוכה לצדו של השליט הצעיר, קים ז'ונג-און, שירש בסוף השנה שעברה את השלטון מאביו המנוח, קים ז'ונג-איל. רק בחודש יולי האחרון שמה הטלוויזיה הממלכתית קץ לשמועות, והודיעה רשמית: השניים אכן נשואים. לא נמסר כמה זמן השניים חיו ביחד, ומתי בדיוק נערך טקס הנישואין.

מנהיג צפון קוריאה, קים ז'ונג און, על רכבת הרים, אוגוסט 2012. רויטרס
הזוג המאושר, לפני כחודשיים. רי עם הסיכה ה"מודרנית"/רויטרס

בתקופה שחלפה מאז ההכרזה על הנישואין, הטלוויזיה הרשמית לא פספסה שום הזדמנות להראות את הזוג המלכותי באירועים שונים - כולל בביקור משותף בגן ילדים, אפילו במופע בידור בהשתתפות כוכבי דיסני - וגם ברכבת הרים. ואולם, הרעייה הטריה עוררה על עצמה ביקורת נוקבת מצד הציבור, לפחות בפעם אחת, ולא באופן פומבי, בשל מה שהוגדר "אי-התאמה" לסגנון החיים הנדרש ממנהיגה צנועה, כשצולמה כשבידה תיק מעוצב עטור יהלומים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג-און, ולצדו אישה לא מזוהה שמופיעה לידו פעמים רבות לאחרונה, צופים יחד בהופעה בפיונגיאנג, יולי 2012. Korean Central News Agency via Korea News Service, AP
רי, במרכז, עונדת את הסיכה המסורתית בחודש יולי/AP, Korean Central News Agency via Korea News Service

ניתן לציין שתי סיבות נוספות להיעדרותה של רי מעין התקשורת במשך תקופה כה ארוכה. לפי כמה שמועות, רי נושאת בבטנה תינוק. בעבר כבר דווח כי בני הזוג כבר הביאו ילד לעולם ומגדלים אותו בנסתר.

כלי תקשורת בקוריאה הצפונית מציעים סיבה שלישית להיעדרותה המסתורית של רי. "הטלגרף" הבריטי מצטט דיווחים מהתקשורת בקוריאה הדרומית, לפיהם רי נקטה במעין "מרד" קטן, שהתבטא, לכאורה, בהסרה של סיכה שענדה. על הסיכה הוטבע דיוקנו של קים איל-סונג – סבו של בעלה, הנחשב ל"מייסד" האומה. רי, כך דווח, החליפה את הסיכה בסיכה פרחונית, בצעד שעורר את חמתם של הקצינים הבכירים שמושכים בחוטים, ובדיווח נרמז כי ייתכן שהוחלט למנוע ממנה להופיע בציבור לעת עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully