וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדז'יץ' הנאשם ברצח עם בבוסניה: "צריך לתת לי פרס"

המנהיג הסרבי לשעבר אמר במשפטו בהאג כי יש לתגמל אותו על ניסיונו "למנוע מלחמה ולהפחית סבל". בין היתר נאשם בן ה-67 בתכנון הטבח בסרברניצה. "לא ציפינו שיהיה רצח עם"

"צריך לתת לי פרס על שניסיתי למנוע מלחמה", כך אמר היום המנהיג הסרבי לשעבר, רדובן קרדז'יץ', הנאשם ברצח עם במהלך מלחמת בוסניה בשנות ה-90'. היום נפתח בבית המשפט בהאג שלב ההגנה במשפטו של קרדז'יץ', הנאשם בין היתר בגין חלקו בתכנון הטבח בעיירה סרברניצה, בו נרצחו 8,000 מוסלמים.

קרדז'יץ' פתח את עדותו כשהציג את עצמו כ"פיזיקאי, פסיכולוג, פסיכיאטר ואיש ספרות". לאחר מכן, במשך כשעה וחצי הציג קרדז'יץ' את עדותו בפני שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי ליוגוסלביה לשעבר, שהוקם בהאג. "אני אדם מתון וסובלני... יש לי יכולת עמוקה להבין אחרים", סיפר.

המנהיג הסרבי לשעבר רדובן קרדז'יץ' בבית המשפט בהאג, אוקטובר 2012. רויטרס
"אני אדם מתון וסובלני". קרדזיץ', היום/רויטרס

במהלך עדותו טען קרדז'יץ' כי לא ניתן היה לצפות מראש את רצח העם. "לא אני, ולא אף אדם שאני מכיר, חשב שיהיה רצח עם", אמר קרדז'יץ', כיום בן 67. לדבריו, "עשיתי כל מה שביכולתי על מנת למנוע מלחמה ולהפחית סבל אנושי".

קרדז'יץ' נעצר בשנת 2008 לאחר מרדף שנמשך קרוב ל-13 שנים. הוא נאשם בעשרה סעיפי רצח עם, פשעי מלחמה שונים ופשעים נגד האנושות שביצע במהלך שנות ה-90'. נוסף על מעורבותו לכאורה בטבח בסרברניצה, הוא נאשם במעורבות במצור בן 44 חודשים על העיר סרייבו, שהביא למותם של 12,000 אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully