וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשיא ארה"ב הנבחר ייאלץ לשקם היחסים עם נתניהו"

במאמר ב"וושינגטון פוסט" נטען כי הבחירות הן הזדמנות ל"אתחול" יחסי המדינות, שנפגעו בין היתר בשל התנהלות אובמה. "יש למצוא דרך טובה יותר לעשות עסקים עם נתניהו הבעייתי"

ההכרזה על קיום הבחירות לכנסת בישראל, זמן קצר לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית, עשויה להוות עבור שני הצדדים הזדמנות ל"אתחול" היחסים בין המדינות – כך נטען במאמר מערכת שפרסם היום (שלישי) עיתון ה"וושינגטון פוסט" המוערך. במאמר סוקר הכותב את התרחישים השונים שעשויים להיווצר בעקבות הבחירות החופפות, ומתמקד בתרחיש הסביר לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו ייבחר לכהונה נוספת, לצד מיט רומני או נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

"בעוד ממשל אובמה עבד באופן צמוד עם ישראל בתחומים רבים, הנשיא ומר נתניהו חירבו את היחסים האישיים ביניהם", נכתב. בין היתר האשים העיתון את אובמה בכך ש"הרחיק את עצמו מישראל בתחילת כהונתו, ושגה בכך שהתמקד בנושא הפסקת הבנייה בהתנחלויות לצורך המשא ומתן עם הפלסטינים. בנוסף, הוא לא ביקר בישראל".

נתניהו, מצדו, הואשם בכך ש"הטיף בפומבי" לאובמה במהלך ביקורו בבית הלבן, דחק בו להציב קווים אדומים לאירן ו"הבהיר כי הוא יקבל בברכה את בחירתו של מיט רומני". במאמר העריכו כי כעת מנסה נתניהו להפגין עמדה מתונה יחסית, אולם אם ייבחר, הוא עשוי להרגיש "חופשי יותר" לנקוט צעד חד צדדי כמו תקיפת אירן מבלי להתחשב בדעתה של ארצות הברית.

מיט רומני נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יולי 2012. עומר מירון
"נתניהו הבהיר כי הוא יקבל בברכה את בחירתו של מיט רומני". נתניהו ורומני/עומר מירון

עם זאת, להערכת כותב המאמר, גם רומני עלול להיתקל בקשיים מול ישראל אם ייבחר. כנשיא, יידרש רומני ליישב בין האינטרס האמריקאי לזה הישראלי בנושאי מפתח כגון סוגיית אירן, משימה שטרם ברור כיצד יבחר לגשת אליה. בשבוע שעבר אמר רומני לרשת CNN כי הוא תומך בדעת נתניהו לפיה יש למנוע מאירן השגת אורניום מועשר בכמות מספקת להרכבת פצצה, אולם ציין באותה נשימה כי "ישנה עדיין דרך ארוכה עד שנידרש לפעולה צבאית".

"השאלה היא האם הנשיא אובמה או מיט רומני יוכלו להשתמש בתקופות הכהונה החדשה בוושינגטון וירושלים כדי לספק ליחסי ישראל-ארצות הברית את האתחול שהן כה זקוקות לו", סיכם כותב המאמר. "ייתכן שאובמה רוצה לראות את נתניהו מודח, ייתכן שגם רומני חולק באופן סודי את אותה משאלה. אולם כפי הנראה, אחד מהם ייאלץ למצוא דרך לעשות עסקים עם המנהיג הישראלי הבעייתי בארבע השנים הקרובות, באופן מוצלח יותר מזה שאובמה דבק בו בכהונה הראשונה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully