וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים לקלפי: הכנסת פיזרה את עצמה ברוב של 100 ח"כים

פנחס וולף

15.10.2012 / 0:35

החוק לפיזור הכנסת אושר בקריאה שנייה ושלישית ללא מתנגדים ונמנעים, לקראת הבחירות לכנסת שיתקיימו ב-22 בינואר. יו"ר הכנסת נעל את הישיבה ובכך הסתיימה כהונת הכנסת ה-18

צילום: ערוץ הכנסת

הכנסת ה-18 הגיעה לסיומה: החוק לפיזור הכנסת אושר הלילה (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית, לקראת הבחירות שיתקיימו ב-22 בינואר. החוק זכה לתמיכת 100 חברי כנסת בקריאה שלישית, ללא מתנגדים ונמנעים. בקריאה שנייה זכה החוק לתמיכת 99 חברי כנסת, ואילו חברת הכנסת ציפי חוטובלי הצביעה נגד, אך הודתה לאחר מכן כי טעתה. בתום ההצבעה נעל יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, את הישיבה וסיים את פעילותה של הכנסת ה-18.

לאחר ההצבעה בקריאה ראשונה וטרם ההצבעה הסופית, הובא החוק לדיון בוועדת הכנסת. במהלך הדיון התבדח ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) בעקבות המהלך הקודם להקדמת הבחירות שהסתיים בממשלת האחדות ואמר: "כהפקת לקחים מהפעם הקודמת, אני רוצה לברר האם ברגע זה יושבים נתניהו, שלי יחימביץ' ונתן אשל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו והשר משה בוגי יעלון בהצבעה במליאת הכנסת על פיזור הכנסת. עומר מירון
נתניהו מצביע בקריאה ראשונה/עומר מירון

אתמול אחר הצהריים נפתח מושב החורף של הכנסת ובישיבה החגיגית נשאו דברים יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו. "בעוד פחות ממאה ימים יכריע עם ישראל מי ינהיג אותו, מי ינהיג אותו אל מול האתגרים הביטחוניים הגדולים ביותר שידענו מאז קום המדינה. מול המשבר הכלכלי הקשה ביותר שידע העולם ב-80 השנים האחרונות", אמר נתניהו בפתח דבריו והתייחס לבחירות. "בשבע השנים שזכיתי לכהן כראש ממשלת ישראל, שמרתי על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. אני מבקש שתתנו לי את הזכות להמשיך להנהיג את ישראל".

בהתייחסו לתחום המדיני אמר נתניהו: "הנכונות שלנו לעשות צעדים כדי להגיע לשלום עם שכננו לא נענו עד היום, אבל יש דבר אחד שלא עשינו. לא עשינו מלחמות מיותרות. לא עשינו מלחמות בכלל, בשבע השנים שאני מכהן כראש ממשלה בשתי הקדנציות לא הייתה מלחמה והייתה ירידה משמעותית במפלס הטרור. לא היתה לנו יד קלה על ההדק, הייתה לנו יד איתנה על ההדק. שידרנו עוצמה וזה המפתח לשלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מסך ההצבעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת בהצבעה במליאת הכנסת על פיזור הכנסת. עומר מירון
99 תמכו בחוק לפיזור הכנסת/עומר מירון

עוד קודם לכן נשא דברים יו"ר הכנסת שקרא לציבור לבוא להצביע. "לכו להצביע. אל תטעו: יש לכם, לכולנו - את כל הסיבות הנכונות לכך. בסופו של יום ההכרעות הגדולות ביותר והמשפיעות ביותר על חיינו מתקבלות בקלפי".

ריבלין ציין כי בחירות 2013 אינן מיותרות. "הבחירות האלה שמתקיימות לאחר שכנסת זו השלימה ארבעה מושבים הן תוצאה בלתי נמנעת של ויכוח דמוקרטי בריא וחיוני. הכנסת הזאת יוצאת לבחירות משום שלא הצליחה להכריע בשאלות קרדינליות הנוגעות בראש ובראשונה לוויכוח על סדר היום החברתי כלכלי במדינת ישראל. בסיטואציה שבה לממשלה אין שותפים להעברת תקציב, מי שנדרש להכריע בשאלות העקרוניות האלה הוא הציבור בישראל ובאמצעות ההצבעה בקלפי. הבחירות לכנסת ה-19, בניגוד למערכות הקודמות, אינן בחירות שבהן הציבור הישראלי נופל קרבן לשיקולים חיצוניים לוויכוח הדמוקרטי, אלא הן צומחות מלב ליבו של הוויכוח הזה".

מליאת הכנסת מצביעה על פיזור הכנסת, אוקטובר 2012. מגד גוזני
"בחרנו להיות מדינה שוחרת שלום". פרס במליאה/מגד גוזני

"היום תחליטו, חברי הכנסת, על מועד הבחירות וייקבע סדר יומה של ישראל לארבע השנים הבאות", הכריז פרס. "בחרנו להיות מדינה שוחרת שלום, ולסיים את הסכסוך עם הפלסטינים בדרך של הסכמה. לפתרון של שתי מדינות לשני עמים".

פרס אף נשא ביקורת מרומזת למדיניות החוץ של ממשלת נתניהו, ואמר: "על ישראל ליטול יוזמה כדי שיעדיה יובילוה ולא המאורעות ישבשו את מדיניותה או יסכנו את זהותה". פרס התייחס גם לסוגית הגרעין האירני, ואמר: "כל האופציות, כולל האופציה הצבאית, חייבות להיות על השולחן כדי שאירן תבין רצינותנו. האופציה הצבאית איננה האופציה המועדפת. אבל בעיני העולם ובעיני ישראל היא רצינית".

מליאת הכנסת הצביעה בקריאה שנייה ושלישית על פיזור הכנסת. עומר מירון
ספסלי המליאה הריקים עם תום ההצבעה על פיזור הכנסת/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully