וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוקל להגדיל את הרשימה הארצית בליכוד

פנחס וולף

10.10.2012 / 19:52

החשש שמספר חברי כנסת לא יצליחו להתברג שוב ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, הביא את ראש הממשלה לשקול להוסיף שני מקומות לרשימה הארצית. אחת האפשרויות: ביטול השיריון לעולה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוקל להגדיל את הרשימה הארצית של הליכוד בשני מקומות, כך נודע לוואלה! חדשות. נכון להיום, חוקת הליכוד קובעת כי הרשימה הארצית תהיה עד המקום ה-19, מקום 20 ישוריין לאישה, מקום 21 ישוריין לעולה. ממקום 22 ואילך, המקומות משוריינים למחוזות, עליהם חברי כנסת ותיקים לא יכולים להתמודד.

לקראת הבחירות: אילו מפלגות מוכנות ואילו לא?

כעת, שוקל נתניהו לבטל את משבצת העולה ולהוסיף מקום נוסף ברשימה הארצית. הפריימריז בליכוד ייערכו כנראה סביב 13 בנובמבר, ו-119,000 מתפקדי ליכוד יהיו רשאים להצביע בבחירות שיהיו ממוחשבות, למרות התקלה שאירעה בפריימריז הקודמים בשנת 2008.

לנתניהו נוצרה בעיה: הדבר האחרון שהוא צריך זה חברי כנסת שלא יתברגו במקומות ריאליים, יהיו ממורמרים, ולא יסייעו בקמפיין המפלגה לבחירות. מצד שני, חברי כנסת מכהנים רשאים להתמודד רק ברשימה הארצית, מה שיוצר מצב שמתוך 27 חברי כנסת המכהנים היום, שבעה לא יהיו בכנסת הבאה, וזאת עוד לפני שכוללים את הכוכבים החדשים-ישנים, צחי הנגבי ואבי דיכטר, שעשויים לדחוק את חברי הכנסת האחרים עוד יותר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מודיע על הקדמת הבחירות. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מספר אפשרויות לפתרון הבעיה בליכוד. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בתקופה האחרונה הועלו מספר אפשרויות לפתרון הבעיה. אחת מהן היתה לאפשר לחברי הכנסת זאב אלקין ואללי אדמסו להתמודד במשבצת העולים, במקומות 21 ו-28 ברשימה. אלא שאלקין הודיע שבכל מקרה בכוונתו להתמודד ברשימה הארצית, ולכן כעת נשקלת האפשרות לבטל לחלוטין את השריון לעולה במקום ה-21, ולאפשר את ההתמודדות הארצית עד שם. בקרב חברי הסיעה שאינם שרים היתה דרישה להגדיל את הרשימה הארצית עוד יותר, אך השרים התנגדו לכך. יש להם אינטרס לשמר את עצמם במעלה הרשימה ושהאחרים יוחלפו. הם דרשו מנתניהו לא להגדיל את הרשימה הארצית, ולכן הוא בוחן את האפשרות לבצע שינויים קלים בלבד.

בתוך כך, מי שיתמודד על מקום ברשימת הליכוד הוא יו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר, ד"ר אבי שמחון, שהודיע היום לשר האוצר, יובל שטייניץ, על סיום תפקידו. זאת, כאמור, בשל כוונתו להתמודד לרשימת הליכוד לכנסת, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות.

בחירות 2013 - סיקור מיוחד
פרס נפגש עם נתניהו: "הכרעות גדולות בשנים הבאות"
"בורסת השמות" בעבודה: שפיר, רוזנטל, וילנאי ויונה
הרשימה של יאיר לפיד: רב, דוקטור, עיתונאי וראש עיר

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully