וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים ושני פצועים בתקיפה במרכז רצועת עזה

ניר יהב ורמי שני

14.10.2012 / 16:30

חיל האוויר ירה לעבר חולייה שנעה בכלי רכב באזור דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. מדובר בתקיפה השלישית שמבצע צה"ל ברצועה ביממה האחרונה. פצצת מרגמה נפלה במועצה האזורית אשכול

רויטרס

חיל האוויר תקף אחר הצהריים (ראשון) בפעם השלישית ביממה האחרונה ברצועת עזה. מקורות פלסטינים דיווחו כי בתקיפה נהרגו שני פלסטינים ושניים נוספים נפצעו באורח קשה. לפי הדיווח, חוליית מחבלים נעה בכלי רכב תלת-גלגלי, המכונה "טוק-טוק", באזור דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. עד כה לא ברור מיהם ההרוגים ולאיזה ארגון הם משתייכים. הפצועים הועברו לבית החולים 'שוהדא אל-אקצא' שבדיר אל-בלח.

פלסטינים סמוך לבית החולים בעזה לאחר תקיפת צה"ל, אוקטובר 2012. רויטרס
פלסטינים סמוך לבית החולים בעזה בו אושפזו הפצועים, היום/רויטרס

דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל- האוויר תקף במרכז רצועת עזה חוליית מחבלים שביצעה זמן קצר לפני כן ירי לעבר שטח מדינת ישראל, וכי זוהתה פגיעה מדויקת במטרה. במקביל, נורתה פצצת מרגמה מרצועת עזה והתפוצצה סמוך לאחד היישובים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בצהריים נערכה הלוויתו של בכיר המפקדים הסלפים ברצועת עזה, אבו אל-וליד מקדסי, שחוסל אמש בתקיפת צה"ל. רבים מתומכי הזרם הסלפי הקיצוני הגיעו לנחם את בני משפחתו, חלקם אף איימו להגיב על חיסולו. אחד מהפעילים הסלפים, המכונה "אבו חד'יפה", אמר: "מותו של מקדסי פותח את הדלת למתקפות כואבות הרבה יותר שניזום נגד ישראל. ניאבק ביהודים ובכיבוש בעוצמה רבה יותר מכפי שהיה לפני החיסול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חיל האוויר חיסל חוליית מחבלים ברצועת עזה, אוקטובר 2012. רויטרס
"ניאבק ביהודים ובכיבוש בעוצמה רבה יותר". עזה אמש/רויטרס

בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, אמר היום כי אין שום הפסקת אש עם ישראל אלא רגיעה "בתנאים". לדבריו, ברור שהבעיה "אינה בישראל שפוגעת בפלסטינים, אלא בקהילה הבינלאומית שמסכימה לפשעים הללו". הוא הוסיף כי ההסלמה הישראלית באה תמיד לפני בחירות בישראל. לדבריו, "ישראל תמיד הרגה לפני בחירות. הדם עבורם הוא מחיר הניצחון בבחירות. ישראל מבינה שהשינויים באזור אינם פועלים לטובתה ולכן היא רוצה להציג את כוחה ולשגר מסר לאזור על חשבון העם הפלסטיני".

הבוקר תקף כלי טיס של חיל האוויר חוליית מחבלים רכובה על אופנוע שעסקה בהכנות אחרונות לשיגור רקטות לעבר שטח ישראל, בדרום הרצועה. על פי דיווחים פלסטינים, אדם אחד נהרג ואחר נפצע קשה בתקיפה. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי ההרוג הוא יאסר עתאל, שהיה חבר בזרוע הצבאית של החזית העממית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully