וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חיסול בעזה: הרוג בתקיפת חיל האוויר בדרום הרצועה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו חוליית מחבלים שהייתה בהכנות אחרונות לקראת ירי לישראל. מדובר בתקיפה השנייה בתוך שעות ברצועה. הלילה נפלו שתי רקטות בשטח פתוח בדרום הארץ

רויטרס

(צפו בחיסול בג'בליה, אמש)

עוד חיסול ברצועה: כלי טיס של חיל האוויר תקף הבוקר (ראשון) חוליית מחבלים רכובה על אופנוע שעסקה בהכנות אחרונות לשיגור רקטות לעבר שטח ישראל, בדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה במטרה. על פי דיווחים פלסטיניים, אדם אחד נהרג ואחר נפצע קשה.

בדובר צה"ל אמרו עוד כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות". כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי ההרוג הוא יאסר עתאל, שהיה חבר בזרוע הצבאית של החזית העממית. ממשלת חמאס ברצועת עזה גינתה את החיסולים הישראלים ברצועה וטענה כי ישראל עושה זאת כחלק ממערכת הבחירות שבה היא נמצאת. אחד מדוברי הממשלה, איהאב רסין, אמר: "המשך המתקפות הישראליות נגד אזרחים ורכושם בא במסגרת פשעי המלחמה שמבצעת ישראל. ההסלמה הזו מוכיחה שישראל מתכוונת לגרור את הרצועה לעימות חדש לפני הבחירות. ישראל תמיד מנסה להשיג את יעדיה הפוליטיים והאלקטורלים על חשבון הדם הפלסטיני".

חיל האוויר חיסל חוליית מחבלים ברצועת עזה, אוקטובר 2012. רויטרס
התקיפה השנייה בתוך מספר שעות. החיסול בעזה אתמול/רויטרס

מדובר בתקיפה השנייה בתוך מספר שעות של צה"ל ברצועה. אתמול בשעות הערב תקף חיל האוויר יעד טרור ברצועה, חיסל שני מחבלים ופצע מחבל שלישי באורח אנוש. על פי מידע מודיעיני, מדובר בחולייה שהתכוונה לבצע פיגוע בשטח ישראל בשבוע הקרוב. אחד ההרוגים אף היה מעורב בירי רקטת הגראד לנתיבות ביום שישי. עוד עולה, כי החיסול הממוקד בוצע לעבר חוליית טרור המזוהה עם הג'יהאד העולמי, שנעה על אופנוע במרכז ג'בליה, צפונית לעיר עזה. פלסטינים דיווחו כי תקיפה נוספת כוונה נגד בסיס אימונים של הזרוע הצבאית של חמאס בשכונת זייתון שבמזרח העיר עזה. לא היו נפגעים בתקיפה זו.

אחד משני ההרוגים בתקיפת צה"ל הוא הישאם עלי כרים סעידני, בן 47, ממנהיגי הג'יהאד העולמי ברצועה. עוד דווח, כי מאז החיסול מוסיפים כלי טיס של חיל האוויר לחוג מעל עזה, כדי לאתר חוליות משגרי רקטות נוספות. אחד משומרי ראשו נהרג עמו.

סעידני, ממייסדי ארגון מועצת השורא של המוג'הידין, אחראי לפיגוע בחודש ינואר 2009 שבו נהרג חייל צה"ל, בעת שכוח צבאי עלה על מטען ברצועת עזה. עוד באותו היום נחשף לראשונה הארגון שבראשו עמד סעידני, ג'ומעת אל-ג'יהאד ואל-תוחיד, שנטל אחריות על הפיגוע. גורם בשב"כ הדגיש כי הסיכול הממוקד אמש מהווה פגיעה קשה עבור הארגון.

שתי רקטות התפוצצו בדרום

בצה"ל חששו מתגובה של ארגוני הטרור בירי רקטות לעבר דרום הארץ, תגובה שלא איחרה לבוא. הלילה התפוצצו שתי רקטות קסאם בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. איש לא נפגע, ולא נגרם נזק. אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים הסמוכים טרם ההתפוצצות. חבלנים של המשטרה פועלים לאיתור הנפילות ולסילוק שרידי הרקטות. תושבי אזור עוטף עזה מתבקשים להישאר היום במרחק תנועה של 15 מטרים ממרחב מוגן.

לקריאה נוספת
שני פעילי ג’יהאד חוסלו בעזה; ”תכננו פיגוע בישראל”
חשש מירי רקטות לדרום: ”לכל תגובה יהיה מחיר”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully