וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מירי רקטות לדרום: "לכל תגובה יהיה מחיר"

14.10.2012 / 0:09

בפיקוד דרום הודו כי אנשי הג'יהאד העולמי בעזה עשויים להגיב לתקיפת חיל האוויר, בה חוסלו מתכנני פיגוע, אשר אחד מהם היה מעורב בשיגור גראד לנתיבות. "רמת המוכנות גבוהה"

רויטרס

בצה"ל נערכים לתגובה מצד פעילי הטרור הסלפים ברצועת עזה, בתגובה לחיסול הממוקד שביצע חיל האוויר אמש (שבת) בג'בליה, שמצפון לעיר עזה, ובה חוסלו מחבלים שלפי מידע שהיה ברשות שב"כ, תכננו לבצע בימים הקרובים פיגוע בשטח ישראל, כאשר אחד מהם אף היה מעורב בשיגור ירי הגראד שהתפוצץ בשישי בחצר בית בנתיבות. אחד משני ההרוגים בתקיפת צה"ל הוא הישאם עלי כרים סעידני, בן 47, ממנהיגי הג'יהאד העולמי ברצועה. עוד דווח, כי מאז החיסול מוסיפים כלי טיס של חיל האוויר לחוג מעל עזה, כדי לאתר חוליות משגרי רקטות נוספות.

סעידני, ממייסדי ארגון מועצת השורא של המוג'הידין, אחראי לפיגוע בחודש ינואר 2009 שבו נהרג חייל צה"ל, בעת שכוח צבאי עלה על מטען ברצועת עזה. עוד באותו היום נחשף לראשונה הארגון שבראשו עמד סעידני, ג'ומעת אל-ג'יהאד ואל-תוחיד, שנטל אחריות על הפיגוע. גורם בשב"כ הדגיש כי הסיכול הממוקד אמש מהווה פגיעה קשה עבור הארגון.

חיל האוויר חיסל חוליית מחבלים ברצועת עזה, אוקטובר 2012. רויטרס
אחד המחבלים שחוסלו לקח חלק בשיגור הגראד לנתיבות, יממה קודם לכן/רויטרס

בשב"כ אישרו כי שני הסיכולים שבוצעו אמש בג'בליה ולפני שלושה ימים בדרום הרצועה, שיבשו את תשתית הטרור של הג'יהאד העולמי ברצועת עזה, שתכנן להוציא פיגוע בתקופה הקרובה מהרצועה ומחצי האי סיני. גורם ביטחוני הדגיש כי הסיכולים הממוקדים לא הסירו את האיום לפיגוע באופן מוחלט, וכי המאמץ לסכל את הפיגוע נמשך.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אם הם יגיבו בשיגור רקטות, יהיה לכך מחיר"

בפיקוד דרום העריכו לאחר החיסול כי חוליות הטרור של הארגון ינסו לנקום את מותם של פעילי הטרור באמצעות שיגורי רקטות לעבר יישובי הדרום, או באמצעות פיגוע בסמוך לגבול מצרים. קצין בפיקוד מסר כי "רמת הדריכות והעירנות גבוהה, יש חשש שהם יגיבו בשיגור רקטות אבל לכל תגובה שלהם יהיה מחיר".

מדובר צה"ל נמסר כי "בפעילות משותפת של צה"ל והשב"כ סוכלו פעילי ג'יהאד עולמי החברים במועצת השורא של המוג'האדין בצפון רצועת עזה", אשר נטלה האחריות לירי הגראד שהתפוצץ אמש בחצר בית בנתיבות. צה"ל המשיך להטיל את האחריות לירי מהרצועה על חמאס, בטענה כי הוא הכתובת לפעולות טרור שיוצאות מעזה. פלסטינים דיווחו כי תקיפה נוספת אמש כוונה נגד בסיס אימונים של הזרוע הצבאית של חמאס בשכונת זייתון שבמזרח העיר עזה. לא היו נפגעים בתקיפה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully