וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

החייל מג'די חלבי הובא למנוחות, אב דרס למוות את בנו, גראד נפל בחצר בית בנתיבות, צה"ל תקף בתגובה ברצועת עזה, וגם יעלון בחר לתקוף, את ברק. אלה היו כותרות סוף השבוע

מאות בני אדם ליוו אתמול בצהריים (שישי) למנוחת עולמים את החייל מג'די חלבי, ששרידי גופתו נמאו אתמול בנחל חיק שבכרמל, למעלה משבע שנים לאחר היעלמותו. הטקס, שהתקיים בבית העלמין הצבאי בעוספיה, החל עם קריאת תפילה בערבית על ידי כהן דת דרוזי. המספיד בשם המשפחה, פהמי חלבי, ביקש לשלוח תודה לכל מדינת ישראל, לצבא, למשטרה ולכוחות האחרים "שעשו ממש עבודה עמוקה ורצינית כדי למצוא את מג'די, במיוחד עטפו את המשפחה ממש באהבה גדולה. תודה רבה לכולם".

הלווית החייל מג'די חלבי בעוספיה. בן קלמר
"הבן של כולם". קברו הטרי של מג'די חלבי/בן קלמר

נציג הממשלה, שר המדע דניאל הרשקוביץ, נשא דברי הספד. "לפני פחות מחצי שנה עמדתי כאן בבית העלמין הצבאי בעוספיה כנציג ממשלת ישראל בטקס יום הזיכרון, לאחר מכן בדליית אל-כרמל", סיפר הרשקוביץ. "כמה חודשים קודם ניחמתי את משפחת חלבי על מות הבן בתאונת דרכים. לא שיערנו שנחזור לכאן כל כך מהר להלוויית החייל מג'די חלבי. קברו מצטרף לפסיפס הנורא של קיומה של מדינת ישראל". לדבריו, האבל על מג'די הוא אבל של המשפחה והעדה כולה, אך יש נחמה בכך שכל אזרחי המדינה אבלים. "כחייל הוא היה הבן של כולם", הוסיף.

הקטל בדרכים: אב דרס בנו למוות, אופנוען נהרג בנגב

יום קטלני בדרכים: ילד בן ארבע נדרס אתמול למוות בידי אביו, עת נסע האחרון עם רכבו לאחור באום אל פחם. הילד הובא למרפאה מקומית ושם נקבע מותו, בעוד האב עוכב על ידי בוחני התנועה שהגיעו למקום, והמשטרה החלה לחקור את נסיבות האירוע. בשתי תאונות נוספות שאירעו אתמול נהרג רוכב אופנוע בכביש 40 ושלושה בני אדם נפצעו בתאונה בכניסה לכפר כיסרא שבגליל העליון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תאונת דרכים ליד כפר כיסרא שבצפון, אוקטובר 2012. פאנט
יום קטלני בדרכים התאונה בכניסה לכפר כיסרא, אתמול/פאנט

בתאונה בכביש 40, סמוך לכלא נפחא, נהרג רוכב האופנוע אייל קסוקר, תושב דימונה בן 40, מפגיעת מכונית פרטית. מחקירת ראשונית עולה כי רכב פרטי שהגיע מהכיוון הנגדי לרוכב האופנוע, סטה מנתיבו לנתיב השמאלי בעיקול דרך, ולא הספיק לשוב אליו טרם הגעת האופנוע לאותה נקודה. שני הנוסעים שהיו במכונית הפרטית נפצעו באופן קל, ופונו בידי צוותי מגן דוד אדום לבית החולים סורוקה בבאר שבע. משטרת התנועה חוקרת את נסיבות התאונה.

גראד התפוצץ בחצר בית בנתיבות

רקטת גראד התפוצצה אמש בחצר בית בנתיבות. איש לא נפצע, אולם שלושה בני אדם לקו בחרדה בעקבות האירוע ופונו בידי צוותי מגן דוד אדום לבית החולים סורוקה בבאר שבע. נזק נגרם לבית. הרקטה התפוצצה זמן קצר לאחר שעזב את האזור שר החוץ של ברזיל, אנטוניו דה אגיאר פטריוטה, שסייר בקיבוץ ברור חיל, שגרעין מקימיו הם יהודים יוצאי ברזיל.

רקטת גראד נפלה בחצר בית בנתיבות, 12 באוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
שלושה לקו בחרדה ופונו לסורוקה. הבית שבחצרו נפל גראד/דייב בוימוביץ'

פטריוטה אמר כי ארצו שואפת לקחת חלק בתהליך השלום בין ישראל לבין הפלסטינים, וכי בכוונתו ללמוד על המצב השורר באזור ועל הבעיות מהן סובלים התושבים בצדי הגבול. ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, וחבר הקיבוץ יליד ברזיל, סיירו עמו במוזיאונים להנצחת ההיסטוריה של יישובי חבל שער הנגב וסיפרו לו על מטרד הרקטות מכיוון רצועת עזה.

בתגובה לגראד: צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה

חילופי האש נמשכים: חיל האוויר תקף הלילה שלושה יעדי טרור ברצועת עזה, בתגובה לירי רקטת גראד מוקדם יותר לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי הותקפו שני יעדים במרכז הרצועה ויעד אחד בצפונה. כמו כן, נמסר כי זוהו פגיעות מדוייקות בשלוש המטרות וכי המטוסים שבו לשטח ישראל ללא פגע. מקורות פלסטינים דיווחו כי פלסטיני נפצע כתוצאה מאחת התקיפות שכוונה לעבר בסיס אימונים של הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם. הפצוע הועבר להמשך טיפול בבית החולים 'שיפא' בעיר עזה.

גם יעלון תקף: "ברק העלה המדינה על עץ - וברח"

הבחירות כבר כאן: המשנה לראש הממשלה, משה יעלון, תקף היום בחריפות את שר הביטחון, אהוד ברק, לאור התנהלותו בנושא הגרעין האירני והיחסים עם הממשל האמריקאי. "קרה משהו בסיפור האירני שהוא בהחלט לא תקין, ולכן ראש הממשלה זעם על שר הביטחון. הוא העדיף שיקולים פוליטיים על פני שיקולים לאומיים", אמר יעלון באירוע "שבתרבות" ברמת גן ושפך אור על העימות הפומבי שפרץ בשבועות האחרונים בין נתניהו לברק.

לדברי יעלון, נתניהו סבר ששר הביטחון "איתו בנושא האירני לאורך כל הדרך". יעלון השתמש בניסוח עוקצני במיוחד לשר הביטחון, המזכיר את ההאשמות שיריביו במערכת הפוליטית הדביקו לו בעקבות אסון צאלים ב', אז נהגו להאשימו בהפקרת פצועים בשטח והתקבע המונח "אהוד ברח". "היו אפילו תדרוכים בנושא שלא את כולם אהבתי, ובסוף שר הביטחון העלה את מדינת ישראל על העץ, ברגע האחרון ברח ועוד הציג את עצמו כמתון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully