וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים התעמתו במצרים וקראו "להפיל את מורסי"

ניר יהב

12.10.2012 / 18:28

אלפים מחו בקהיר ובאלכסנדריה נגד החלטת בית המשפט לזכות בכירים במשטר הקודם, ונגד תנועת האחים המוסלמים. תומכי הנשיא התייצבו מולם, ו-12 בני אדם נפצעו מהשלכת אבנים

עימותים פרצו היום (שישי) בערים קהיר ואלכסנדריה בין תומכי משטרו של נשיא מצרים מוחמד מורסי לבין מתנגדיו. לראשונה מאז נבחר מורסי לנשיאות בחודש יוני, נשמעו סמוך לכיכר תחריר שבבירה אלפי מפגינים שקראו: "העם רוצה להפיל את הנשיא". כמו כן, נשמעו קריאות נגד תנועת האחים המוסלמים, בהן: "להפיל את שלטון ה'מדריך' (מנהיג האחים המוסלמים, נ.י)".

מול המפגינים שמחו נגד השלטון ניצבו מאות מתומכיו של מורסי. הצדדים השליכו אבנים אלה על אלה, ואמבולנסים שהגיעו למקום טיפלו ב-12 פצועים, מרביתם באורח קל.

גלריה הפגנות במצרים. AP
לראשונה קראו להפיל את מורסי. הפגנות במצרים/AP

העימותים החלו עקב החלטת בית המשפט בקהיר אתמול לזכות בכירים במשטרו של הנשיא הוקדם, חוסני מובארק, שהיו מעורבים בתקרית אלימה שאירעה לפני כמה חודשים. המפגינים נגד משטרו של מורסי, המזוהים עם התנועות הליברליות, מחו גם נגד מדיניותו הכלכלית ונגד ניסיונות המשטר להשליט את האיסלם במדינה. לפי דיווחי התקשורת במצרים, המשטרה תגברה את כוחותיה באזור כיכר תחריר כדי למנוע אלימות נוספת, וכן תוגברה האבטחה סביב בניין הנשיאות בקהיר.

ביום שני החליט מורסי להעניק חנינה מלאה לכל האזרחים שנעצרו עקב פשעים שבוצעו בזמן המהפכה ואחריה במטרה לקדמה. החנינה ניתנה לכל מי שנעצר במעורבות ובתמיכה במהפכה בין 25 בינואר 2011 לבין 30 ביוני 2012, לא כולל עצורים בגין ביצוע רצח בכוונה תחילה. טרם ידוע בכמה אנשים מדובר. פרשנים משפטיים במצרים העריכו כי החנינה תכלול גם אנשי צבא ש"חצו את הקווים" בעת המהפכה והצטרפו אל המפגינים נגד משטרו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully