וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הנשיא מורסי הורה לחון את עצורי המהפכה

ניר יהב

8.10.2012 / 21:38

בהמשך להבטחתו לשמר את המהפכה שהובילה להדחתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, הורה מורסי לחון את כל האזרחים שנעצרו במהלכה, מלבד העצורים בגין רצח בכוונה תחילה

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, הורה הערב (שני) להעניק חנינה מלאה לכל האזרחים המצרים שנעצרו בגין מעורבות בפשעים שנעשו בזמן המהפכה המצרית ולאחריה במטרה לקדם אותה. בהודעה מטעם לשכת נשיאות מצרים נמסר כי החנינה תכלול את כל מי שנעצר במעורבות במהפכה ובתמיכה בה בין התאריכים 25 בינואר 2011 ועד 30 ביוני 2012, מלבד מי שנעצר בגין ביצוע רצח בכוונה תחילה.

בהודעה הרשמית נכתב כי כל מי שביצע פשע או עבירה במטרה לסייע למהפכה ולקדם את מטרותיה, מלבד רצח בכוונה תחילה, יזכה לחנינה. עד כה לא ברור בכמה אנשים מדובר, אולם שמותיהם צפויים להתפרסם בימים הקרובים בתקשורת המצרית. פרשנים משפטיים במצרים העריכו כי החנינה תכלול גם אנשי צבא ש"חצו את הקווים" בעת המהפכה והצטרפו אל המפגינים נגד משטרו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק.

הפגנת תמיכה בנשיא מצרים מוחמד מורסי בכיכר תחריר, אוגוסט 12. רויטרס
מורסי הודה כי לא עמד בכל היעדים שהציב לעצמו למלא במאה ימי כהונתו הראשונים/רויטרס

מורסי, המציין היום 100 ימים מאז תחילת כהונתו, פרסם את החלטתו בעמוד הפייסבוק שלו ומיד גרר ברכות מרבבות חבריו ותומכיו. גם סגן מנהיג תנועת האחים המוסלמים לשעבר, ד"ר מוחמד חביב, ברך על החלטתו של מורסי וכינה אותה "החלטה טובה". מאז שנכנס לתפקידו מקפיד מורסי לפאר את הישגי מהפכת 25 בינואר ולהבטיח כי יעשה הכל על מנת לשמר אותה.

בסוף השבוע הודה מורסי כי לא עמד בכל היעדים שהציב לעצמו למלא במאה ימי כהונתו הראשונים. "מה שהשגנו אינו מספיק", אמר מורסי בדברים שנשא בפני רבבות מצרים שהתאספו בקהיר כדי לציין את יום השנה לחציית תעלת סואץ במהלך מלחמת יום הכיפורים. "מבחינה מקצועית, מה שהושג הוא כ-70% מהמטרות שהצבנו למאה הימים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully