וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת במצרים: סרט על היהודים מעודד נורמליזציה?

במאי "יהודי מצרים" טוען שהסרט נועד לסייע בהבחנה בין יהודים לציונים. לשם כך, הוא ראיין כאלה החיים במדינה או חיו בה בעבר. "רבים חושבים שלהיות יהודי הופך אותך לאויב"

"יהודי מצרים", סרט תיעודי המתאר את חייהם של היהודים במצרים בטרם עזבו למדינת ישראל הצעירה בשנות החמישים של המאה הקודמת, הצליח לעורר ביקורת לאחר שהוקרן בפסטיבל בקהיר. בסרט מוצגים ראיונות עם יהודים שחיו בעבר במצרים וכיום חיים באירופה, או כאלה שעדיין חיים במדינה. במאי הסרט, עמיר רמסיס, הואשם בכך שהוא מנסה לקדם את הנורמליזציה ביחסי המדינות, ולעודד סימפטיה כלפי היהודים במדינה, שזוכים היום לביקורת על כך שהם נתפסים כציונים.

צפו בקדימון לסרט:

"מדובר בהאשמות חסרות בסיס", אמר רמסיס לרשת אל-ערביה. "אלו שחושבים שהסרט מקדם נורמליזציה לא ראו את הסרט, או לחלופין, הם שופטים אותו באופן שטחי". לדבריו, ברור לחלוטין שהסרט מתנגד לשכנה ישראל ולנורמליזציה עמה. "הסרט מציג את יהודי מצרים ככאלה שהתנגדו להקמת המדינה עד למהפכת 1952 (מהפכת הקצינים החופשיים במדינה), ומציין שהיהודים היו בין אלה שהובילו ארגונים ומוסדות אנטי-ישראליים במצרים".

"מצרים רבים לא מבחינים בין יהודים לישראלים"

רמסיס ציין כי מטרת הסרט הייתה "להפריך כמה תפיסות שגויות" של מצרים כלפי יהודים, לדבריו. "הרבה אנשים לא מבחינים בין יהודים לישראלים. מצרים רבים חושבים שלהיות יהודי, אוטומטית הופך אותך לאויב האומה המצרית". עם זאת, מודה הבמאי שהמשתתפים בסרט נרתעו תחילה להצטלם לסרט, מחשש שהשלטון, אותו עוד הנהיג חוסני מובארק, ירדוף אותם.

לפני מספר שבועות פרצו מהומות ברחבי העולם המוסלמי, ובין היתר במצרים, לאור פרסומו של הסרט "תמימות המוסלמים" בארצות הברית, הלועג לנביא מוחמד. עשרות בני אדם נפצעו בהפגנות שנערכו בבירה, שכללו בין היתר פשיטה של המוני מפגינים על השגרירות האמריקאית בקהיר, הסמוכה לכיכר תחריר. לפחות 12 בני אדם נעצרו. הנשיא המצרי מוחמד מורסי אמר כי הוא "תומך במחאה לא אלימה נגד הסרט האמריקאי הלועג לנביא מוחמד". עם זאת, בהודעה שמסר, הבהיר כי "על המאמינים המוסלמים להתנגד לכל גילויי אלימות כלפי בני אדם ושגרירויות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully