וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ניסתה לדקור שוטר בגלל הסרט על מוחמד

23.9.2012 / 9:03

השוטר הצליח להשתלט על הפלסטינית מבלי שנפגע כשבידה סכין מטבח גדולה, והיא הועברה לחקירה. היא הודתה כי ארבה לו בחניון. ככל הנראה, היא פעלה לבד

פלסטינית בת 32, תושבת סילוואן שבמזרח ירושלים נעצרה לפני זמן קצר (ראשון) בחשד שניסתה לדקור שוטר בפתח תחנת שלם בעיר. על פי החשד, הרקע למעשה היה פרסום הסרט "תמימות המוסלמים" הלועג לנביא מוחמד. השוטר, שמשרת במחלקת סיור בתחנה, ירד ממשרדי התחנה אל מכוניתו על מנת לאסוף ציוד כאשר הבחין באישה המגיחה מאחוריו כשידיה אוחזות בסכין מטבח גדולה. השוטר הצליח להשתלט על האישה ועצר אותה ללא שאיש מהמעורבים נפגע.

מתחקור ראשוני עולה כי הפלסטינית הגיעה לתחנה במטרה לדקור שוטר והמתינה בחניון. היא הודתה כי ניסתה לדקור את השוטר כנקמה על הסרט "תמימות המוסלמים". ככל הנראה, היא פעלה לבדה. בשעה זו היא נחקרת להמשך בירור נסיבות המקרה.

לפני כשבוע וחצי החלו מהומות ברחבי העולם המוסלמי בעקבות הסרט שהופק בארצות הברית. גם בישראל הורגשה מחאה; לפני כשבוע ניסו מאות צעירים להגיע לקונסוליה האמריקנית בדרך שכם בירושלים. במקום פרצו עימותים, וכוחות הביטחון פיזרו אותם באמצעות רימוני הלם ועצרו כמה בני אדם. גם מול שגרירות ארצות הברית בתל אביב נרשמה הפגנה.

באותו יום התאספו גם ברצועת עזה אלפי בני אדם במספר מוקדים כדי להביע מחאה נגד הסרט. בהפגנות השתתפו גם חברי פרלמנט מטעם חמאס וכן נציגים מיתר הפלגים הפלסטינים בעזה. המשתתפים נשאו שלטים שעליהם נכתב "אנחנו אוהבים אותך, שליח אללה", וכן דגלי פלסטין ודגלי חמאס. הפגנות נערכו במדינות רבות בעולם, בעיקר מול שגרירויות ארצות הברית, כאשר המפגינים הצליחו אף לחדור לתוך שגרירות ארצות הברית בתוניס, ושגרירויות בריטניה וגרמניה בסודן. ביום שישי האחרון גבו מהומות בפקיסטן את חייהם של 16 בני אדם שהתעמתו עם כוחות הביטחון.

שיאה של התגובה הנזעמת לסרט היה לפני כשבוע וחצי כאשר שגריר ארצות הברית בלוב, כריסטופר סטיבנס, ושלושה מעובדי השגרירות, נהרגו במתקפה שביצע המון זועם על בניין הקונסוליה האמריקאית בבנגזי – מתקפה אשר יוחסה למהומות שנגרמו מ"תמימות המוסלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully