וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום האהבה למוחמד" בפקיסטן: 16 הרוגים בהפגנות

ממשלת פקיסטן קראה לאזרחים להפגין באופן שקט נגד הסרט "תמימות המוסלמים", אך המחאה של רבבות אזרחים יצאה משליטה ומספר בתי קולנוע הוצתו. גם בלבנון הפגינו מאמינים

במהומות שפרצו היום (שישי) בפקיסטן במחאה על הסרט "תמימות המוסלמים" נהרגו לפחות 16 בני אדם, 12 מתוכם בעיר קראצ'י. כמה עשרות נפצעו, לאחר שהמשטרה הפקיסטנית פתחה באש בהפגנות בהן השתתפו עשרות אלפים.

מוקדם יותר השבוע הכריזה פקיסטן כי היום יהיה יום חופש לצורך הפגנות שקטות, אשר ייקרא "יום האהבה לנביא". ההפגנות החלו לצאת משליטה כאשר מפגינים יידו אבנים והציתו מבנים באש. בעיר קראצ'י לבדה הפגינו כ-15,000 אנשים. מפקד המשטרה בעיר ציין כי בין המפגינים הרבים היו גם מספר חמושים אשר ירו אש חיה לעבר השוטרים, וכי שני בתי קולנוע ובנק הועלו באש.

בעיר שבצפון המדינה פשאוור נהרגו חמישה בני אדם. שם הציתו המפגינים שלושה בתי קולנוע והסבו נזק למכוניות וחנויות. גם בלבנון פרצו היום מהומות בעקבות הסרט, ובעקבות קריקטורה שפורסמה במגזין צרפתי בה נראה הנביא מוחמד באופן נלעג. בעיר צידון הכריזו המנהיגים הסונים על "יום זעם", אולם קראו למאמינים לציין את הסעד בתוך המסגדים.

מהומות אלימות באיסלמבאד, ספטמבר 2012. רויטרס, רויטרס
מהומות בבירת פקיסטן, איסלמבאד/רויטרס, רויטרס

במקביל, יצאו אלפי מאמינים שיעים לרחובות לבנון במחאה על הסרט ועל הקריקטורה. הסרט "תמימות המוסלמים" הצית מהומה ברחבי העולם המוסלמי לפני כשבוע וחצי כאשר שגריר ארצות הברית בלוב, כריסטופר סטיבנס, ושלושה מעובדי השגרירות, נהרגו במתקפה שביצע המון זועם על בניין הקונסוליה האמריקאית בבנגזי.

לפני שבוע הפגינו מאמינים מוסלמים וחלקם גם התעמת עם כוחות הביטחון במצרים, בסודן, באינדונזיה, באפגניסטן, בתוניסיה וכן ברצועת עזה ובישראל. ביום רביעי פרסם המגזין הצרפתי "שרלי הבדו" את הקריקטורה, על אף הזהרות ממשלת צרפת מפני מהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully