וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות הסגנים: ממצאים סותרים בסקרים לגבי המנצח

יעל אבן אור, ארה"ב

12.10.2012 / 7:00

סקר CNN קובע כי פול ראיין גבר על סגן הנשיא, ג'ו ביידן, ב-4% בלבד. עם זאת, מחצית מהמשיבים לסקר CBS סבורים כי ביידן הוא המנצח, לעומת 31% שהעניקו את הניצחון לראיין

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בניגוד לניצחונם הבלתי מעורער של הרפובליקנים בעימות הנשיאותי הראשון, הציבור האמריקאי חלוק בדעתו באשר לזהות המנצח בעימות הלילה (שישי) בין המועמדים לתפקיד סגן הנשיא. לאחר התבוסה שנחלו הדמוקרטים בעימות בין הנשיא, ברק אובמה, למועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, בשבוע שעבר, היה עליהם להשיב את כבודם – וסגן הנשיא, ג'ו ביידן, הצליח לעשות זאת ולמחוק את היתרון מהעימות הראשון.

ג'ו ביידן ופול ראיין בעימות הסגנים בארצות הברית. רויטרס
אזרחי ארה"ב חלוקים בדעתם. ביידן וראיין בעימות, הלילה/רויטרס

עם זאת, כאמור, על פי שני סקרים מהירים שפורסמו זמן קצר לאחר תום העימות בין ביידן למועמד הרפובליקני לתפקיד הסגן, פול ראיין, אין מנצח ודאי. סקר שפרסמה רשת CBS קובע כי ביידן הוא המנצח של העימות. על פי הסקר, 50% מהבוחרים שאינם רשומים וצפו בעימות, סבורים כי ביידן גבר על יריבו. מתוך 431 משתתפי הסקר, שפורסם מיד לאחר העימות, 31% סבורים כי ראיין הוא המנצח ו-19% סבורים כי העימות היה צמוד ביותר. 85% מהמשיבים שיבחו את הידע הרב של ביידן על הסוגיות השונות שעלו בדיון, בעוד 75% עשו זאת לגבי ראיין.

הסקר בדק גם את דעתם של המשיבים באשר לשאלה מי מבין השניים יתפקד טוב יותר כנשיא, אם וכאשר יידרש לכך. 56% השיבו כי הם סבורים כי ביידן יהיה נשיא אפקטיבי, לעומת 49% שהעריכו כי ראיין יהיה כזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פול ראיין וג'ו ביידן בעימות הסגנים בדנוויל, קנטאקי. 12 באוקטובר 2012. GettyImages
כמחצית מהמשתתפים בסקר CNN העידו כי העימות לא גרם להם להעדיף את אחד המועמדים לנשיאות על פני האחר/GettyImages

לעומת זאת, על פי סקר של רשת CNN, 48% מהבוחרים האמריקאים שצפו בעימות הסוער והאנרגטי סבורים כי דווקא ראיין הוא שגבר על יריבו הדמוקרטי. מנגד, 44% מהנשאלים בסקר, שכלל 381 בוחרים רשומים מרחבי ארה"ב, סבורים כי ביידן הוא המנצח. יצוין, כי בסקר השתתפו יותר רפובליקנים מאשר דמוקרטים.

כמחצית מהמשתתפים בסקר CNN העידו כי העימות לא גרם להם להעדיף את אחד המועמדים לנשיאות על פני האחר, בעוד 28% ציינו כי העימות עודד אותם להצביע עבור רומני ו-21% טענו כי העימות עודד אותם להצביע עבור אובמה. 55% סבורים כי סגן הנשיא ביידן פעל מעל למצופה בעימות, לעומת 51% שסבורים כי ראיין פעל מעל למצופה.

עימות בין ג'ו ביידן לפול ראיין לקראת הבחירות לנשיאות בארצות הברית. רויטרס
משתתפי סקר CNN העניקו יתרון קל לראיין על שנגע יותר בסוגיות של "האמריקאי הממוצע"/רויטרס

אחד לשבעה ממשתפי הסקר טען כי ביידן התעסק יותר בלתקוף את יריבו, מה שאולי מסביר את העובדה ש-53% חיבבו יותר את ראיין בעימות בניגוד ל-43% שחיבבו את ביידן. בנוסף, המשתתפים העניקו יתרון קל לראיין על שנגע יותר בסוגיות של "האמריקאי הממוצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully