וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים יוכלו להיכנס ל"בית המריבה" בחברון

יהושע בריינר

11.10.2012 / 20:32

מתנת בחירות לימין? בצעד חריג אישר ברק את המהלך בעקבות החלטת בית המשפט שאישר כי המתנחלים הם הבעלים של הבניין. "מברכים על ההחלטה הצודקת", אמרו ביישוב היהודי בעיר

שר הביטחון, אהוד ברק, אישר היום (חמישי) כי המתנחלים יוכלו להיכנס אל "בית המריבה" בחברון שפונה ב-2008, זאת בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים שאישר כי הם הבעלים של הבניין. בהחלטתו העניק ברק "היתר עסקה" למתנחלים, ובכך למעשה אישר את הכניסה הצפויה של המתנחלים למקום.

בית המשפט פסק: "בית המריבה שייך למתנחלים". רויטרס
ביישוב היהודי בחבחרון מרוצים. בית המריבה/רויטרס

ההחלטה התקבלה בשביעות רצון רבה בקרב המתנחלים בחברון, שכזכור רכשו את הבניין באמצעות איש קש פלסטיני, שבינתיים נמלט לירדן מחשש לחייו. "אנו מברכים על ההחלטה הצודקת והמתבקשת מאליה של שר הביטחון ואנו מודים לידידינו בממשלה שפעלו למענה ונערכים לשוב הביתה במהרה", אמרו ביישוב היהודי בחברון.

אישורו של ברק נדרש מכיוון שכל עסקת מקרקעין ביהודה ושומרון מחייבת אישור של שר הביטחון או של הממשלה. החלטתו של שר הביטחון, שנחשבת לחריגה ביותר שכן הוא עצמו נמנע מלאשר עסקאות מקרקעין של המתנחלים ביהודה ושומרון, התקבלה בין היתר בעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה ובגיבוי עמדותיהם של ראש המנהל האזרחי מוטי אלמוז ואלוף פיקוד המרכז. ביממה האחרונה נועד ברק עם דנגוט, שהסביר לו בפירוט את משמעות פסק הדין.

הפלסטינים: לא לאפשר כניסת המתנחלים

בפועל, המתנחלים עדיין אינם יכולים להיכנס לנכס מכיוון שהפלסטינים הגישו בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין עד להחלטה חלוטה בערעור אותו הם צפויים להגיש לבית המשפט העליון. דיון בעניין צפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב, אולם בכל מקרה נראה כי כניסת המתנחלים לבניין נוסף בחברון, הפעם באישור מלא של הממשלה, הוא עניין זמני בלבד.

הפלסטינים, המכנים את המקום "בניין רג'בי", טוענים כי אין לאפשר את כניסת המתנחלים לבניין עד אשר תתקבל הכרעה בערעור בבית המשפט העליון, שכן לדבריהם כלל לא בוצעה עסקה בנכס בינם לבין המתנחלים.

למרות עמדת ראשי מערכת הביטחון, החלטתו של ברק באה בעקבות לחץ של בכירים בממשלה ולאו דווקא מתוך רצונו הטוב של ברק להיטיב עם המתנחלים. מאז פסיקת בית המשפט המחוזי חששו המתנחלים כי ברק יימנע מלתת היתר עסקה ודרשו כי הממשלה תהיה זו שתכריע בסוגיה ולא שר הביטחון. היתר עסקה, שבכל מקרה היה מחייב את אישור הממשלה, היה אמור לעלות לסדר היום בישיבתה ביום ראשון הקרוב בגיבוי מלא של ראש הממשלה בעצמו. בכירים בליכוד ובהם גדעון סער, משה (בוגי) יעלון ומזכיר הממשלה, צביקה האוזר, דרשו לאשר את העסקה כבר ביום ראשון הקרוב, ובפועל לא הותירו לברק ברירה אלא לאשר בעצמו את ההחלטה.

תנועת "שלום עכשיו" הגיבה הערב על ההחלטה וכינתה אותה "בכייה לדורות". עוד נמסר מהתנועה כי "במחטף של ערב בחירות מתכחש ברק להצהרותיו בדבר הצורך בחלוקת הארץ ופועל להרחבת ההתנחלות בלב חברון. ההחלטה תאלץ את צהל להקצות כוחות נוספים רק לשמירה על קומץ קיצוני של המתנחלים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully