וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין ברכו על בית המריבה: "זמן לתקן את העוול"

טל שלו ויהושע בריינר

14.9.2012 / 0:01

שרים וח"כים בימין שמחו על הפסיקה שהמתנחלים הם בעלי "בית המריבה" בחברון. השר כץ: "החלטתו של ברק נועדה להבעיר מדיניות". שלום עכשיו: "כניסת המתנחלים לבית תזיק לישראל"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

"החלטתו של שר הביטחון הייתה פזיזה ונועדה להבעיר מדיניות", כך התבטא אתמול (חמישי) שר התחבורה, ישראל כץ, בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים כי המתנחלים הם בעליו החוקיים של "בית המריבה" בחברון. כזכור, הבית פונה בכוח לפני ארבע שנים, והיום נקבע כי המתנחלים יקבלו את הבניין לידיהם בתוך 30 יום.

כץ הוסיף ואמר: "כעת על השר ברק מוטלת החובה לתקן את העוול שיצר ולהורות למינהל האזרחי לתת היתר עסקה ולאשר את מגורי המשפחות היהודיות בבית. מאז ומתמיד חיו יהודים בחברון וכך יהיה לעולם".

גם שר ההסברה, יולי אדלשטיין, בירך על ההחלטה והביע תקווה שתוצאות הדיונים המשפטיים בנושא בית עזרא ובית המכפלה תהיינה זהות. בנוסף קרא לשר הביטחון ברק להוציא לאלתר היתר עסקה לבית המריבה בעקבות ההחלטה.

בין המגיבים להחלטה, היה גם יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, שבירך על ההחלטה: "אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לקיים את ההחלטה כלשונה וכרוחה ולא לנסות לסכל אותה בתרגילים שונים", אמר דיין, "העוול שנגרם במניעת החזקה מהרוכשים במשך שנים ארוכות הוא חמור דיו והגיע הזמן לתקנו".

פינוי תושבים מבית יהונתן אפריל 2010. עומר מירון
ארבע שנים לאחר הפינוי, יוכלו המתנחלים לשוב לבית/עומר מירון

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד האלומי) קרא שלא להסתפק בהישג ולהמשיך לפעול באופן נחרץ: "אני קורא למתיישבי חברון לא להסתפק בחזרה לבית השלום ולדרוש לחזור לכל הרכוש היהודי שנגזל בעקבות החלטת בית המשפט". בן ארי הוסיף כי "מעניין לראות מה יאמרו כל השמאלנים הצבועים ומי יפצה על העוול שנגרם למתיישבים".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר כי "הבית אשר נרכש בזמן ממשלת אולמרט, זכה לתמיכת מרבית חברי קדימה - שאף הגיעו לבקר בו לאחר רכישתו, וראוי כי יזכה לתמיכה דומה מצד המפלגה גם עתה".

עם זאת, היו גם קולות שהתנגדו לפסיקת בית המשפט. עמותת "שלום עכשיו" הביעה ביקורת על ההחלטה ועל שר הביטחון. "על שר הביטחון שלא לאשר למתנחלי חברון להיכנס שוב לבית המריבה משיקולים מדיניים וביטחוניים. כל רכישת נכס בשטחים ומימושו מחייבים אישור עסקה של שר הביטחון, וכניסת המתנחלים לבית המריבה רק תגביר את המתח באזור, תזיק למדינת ישראל, ותהיה למעמסה על חיילי צה"ל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עוד בנושא
בית המשפט: "בית המריבה שפונה - שייך למתנחלים"
אנשי "בית המריבה" נדרשים לפצות את המדינה
עמותת "עטרת הכוהנים" במסע הסברה בסילוואן

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

לפניות לכתבים
טל - tal_sh@walla.net
יהושע - joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 21:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully