וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי "בית המריבה" נדרשים לפצות את המדינה

גלעד גרוסמן

2.5.2010 / 13:50

הפרקליטות הגישה תביעה על סך 305 אלף שקלים מעמותות ימין, וזאת על מנת לממן את פינוי העלויות של פינוי בית המריבה בחברון. היישוב היהודי בעיר: "צעד פוליטי, מפלה ומכוער"

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה בשבוע שעבר תביעה בסך של 305,030 שקלים בגין הוצאות בהן נאלצה לשאת המדינה, לצורך פינוי בית המריבה בחברון בדצמבר 2008. "העמותות שבחרו שלא לפנות את המתחם למרות החלטת בג"ץ, נתבעות על עלות הפינוי שכללה כוחות גדולים של שוטרים שוטרי מג"ב שנאלצו לפנות את תושבי המתחם ולטפל בהפרות סדר בחברון במהלך הפינוי", נמסר בהודעת הפרקליטות.

בנובמבר 2008 ניתן פסק דין בבג"ץ הדוחה את העתירה שהגישו חברת "טל בניה והשקעות קרני שומרון" ו"אגודת מחדשי הישוב היהודי בחברון". בעתירה התבקש בית המשפט להורות למדינה להימנע ממימוש כוונתה לסייע בפינוי העותרות מבית המריבה בחברון. בפסק הדין נקבע, כי על העותרות לפנות מרצונן את הנכס ולמסור אותו כשהוא פנוי לחלוטין בתוך שלושה ימים. כמו כן נקבע כי אם העותרות לא יפנו את המבנה מרצונן, המדינה תהיה רשאית לפנותו. "העותרות", נמסר בהודעה, "הפרו את פסק הדין ולא פינו את המבנה".

"במהלך פינוי הבית נתקלו כוחות הפינוי באלימות פיזית ומילולית ונאלצו לסכל ניסיונות התבצרות במבנה", נמסר. בנוסף, במהלך הפינוי ובעקבותיו התפתחו הפרות סדר בעיר חברון ובסביבתה. "התביעה הוגשה על מנת לשים קץ לזלזול של פורעי חוק ברשויות אכיפת החוק, ליצור הרתעה מפני הישנותן של הפרות חוק מסוג זה הפוגעות בשלטון החוק וכדי להשיב לקופת הציבור את סכומי הכסף האדירים שנאלצת המדינה להוציא לאכיפת צווים ופסקי דין", נמסר מהפרקליטות.

מהיישוב היהודי בחברון נמסר בתגובה להגשת התביעה כי היא "מהווה הפרה גסה של עקרון השוויון בפני החוק, שהוא אחד מעקרונות היסוד במדינה דמוקרטית. כל עוד לא מוגשות תביעות דומות נגד עבריינים כגון: גנבים, שודדים, עברייני תנועה וכדו', וכל עוד המדינה אינה דורשת מכלל האזרחים לשלם את עלות אכיפת החוק כלפיהם, אין זה מן הראוי לנקוט צעד דרסטי כזה. מדובר בצעד בלתי הוגן, מכוער, פוליטי, מפלה ובלתי שוויוני – ההולם להפליא את התנהלות המדינה בכל פרשת 'בית השלום' לכל אורך הדרך".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) פנה לשר המשפטים בשאילתא דחופה כדי שיסביר מדוע הפרקליטות לא תובעת גם את מפגיני השמאל בבילעין ונעלין שגורמים נזקים למדינה. לדבריו, המדינה מפלה בין אנשי שמאל לימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully