וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אירן לא מתכננת לתקוף את ישראל בנשק גרעיני

טל שלו

11.10.2012 / 12:24

שר החוץ סרגיי לברוב אמר ליו"ר הכנסת ריבלין, המבקר במוסקבה, כי אירן לא תשתמש בגרעין נגד ישראל, במיוחד נוכח ההרכב הדמוגרפי שלה. "לא הוכח שפניה לפיתוח נשק גרעיני"

רוסיה מעריכה שאירן איננה מתכוונת לתקוף את ישראל בנשק גרעיני – כך אמר היום (חמישי) שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בפגישה שקיים במוסקבה עם יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין. כמו כן, הדגיש לברוב כי "עד כה לא הוכח בבירור שפניה של אירן לפיתוח נשק גרעיני".

ריבלין, המבקר ברוסיה במסגרת משלחת פרלמנטרית רמת דרג, פנה ללברוב, ואמר לו כי רוסיה היא היחידה שיכולה לעצור את אירן ללא צורך בסנקציות. "הידידות שבין רוסיה לאירן נותנת ביד הרוסים את ההזדמנות והחובה למנוע מאירן נשק גרעיני", אמר ריבלין ללברוב.

לברוב דחה את דבריו של ריבלין, ואמר לו: "איננו מעניקים גיבוי אוטומטי לאירן, אלא מוודאים שהישראלים מבינים את הסיכונים והקשיים בסוגיה זו. רוסיה מעריכה שאירן איננה מתכוונת לתקוף את ישראל בנשק גרעיני, במיוחד נוכח ההרכב הדמוגרפי של ישראל, שכולל מיליוני ערבים ומוסלמים".

בשבוע הבא יתכנסו 27 שרי החוץ של האיחוד האירופי, והם צפויים להודיע על החרפה נוספת בסנקציות שהטיל האיחוד על אירן. בין היתר, נשקלת הטלת סנקציות נוספות בתחום הנפט, הביטוח וכן הטלת עיצומים על חברות אירופיות פרטיות הממשיכות לקיים קשרים עסקיים ופיננסים עם המערכת הבנקאית של אירן. נכון לעכשיו, המשא ומתן שניהלה אירן עם שש מעצמות המערב מוקפא, ובשבועות האחרונים לא התקיימה כל פגישה בין ראש צוות השיחות האירני, סעיד ג'לילי, לממונה על הנושא באיחוד האירופי, קתרין אשטון.

"הגיבוי לאסד יביא לזליגת נשק בלתי קונבנציונלי לארגוני טרור"

לברוב וריבלין דנו גם במתרחש בסוריה. "הגיבוי לאסד יביא למצב שבו נשק בלתי קונבנציונלי יזלוג לידיהם של ארגוני טרור, שמאיימים גם על רוסיה", הזהיר ריבלין. "איננו מתערבים במתרחש בסוריה, כדי שהדבר לא יהפוך להיות תירוץ בידי אחד הצדדים, אך אנו בהחלט עוקבים אחר מה שמתרחש שם. על רוסיה לגלות אחריות לשלומה של אירופה ולצפות פני עתיד".

בפגישה בין ריבלין ללברוב השתתפו גם חברי הכנסת זאב אלקין, מרינה סולודקין ורוברט אילטוב. אתמול נפגש יו"ר הכנסת עם מקבילתו ברוסיה, יו"ר הבית העליון, ונאם בפני חברי הבית, ובשעות הערב הוא פתח את פסטיבל הקולנוע הישראלי במוסקבה. במהלך סוף השבוע, תקיים משלחת חברי הכנסת פגישות ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully