וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה לאירן: חברה רוסית השעתה את עסקיה במדינה

6.9.2012 / 2:51

חברת ביטוח רוסית נכנעה ללחץ האמריקאי וסיימה את קשריה עם חברת ספנות אירנית, בניגוד לעמדה של רוסיה, שגינתה את הסנקציות. החברה האירנית לא תוכל לעגון בנמלים בינלאומיים

הסנקציות על אירן ממשיכות להתהדק: חברה רוסית גדולה החליטה בשבוע שעבר להפסיק לספק את שירותיה לאחת מחברות הספנות הגדולות של אירן. החברה, Russian Maritime Register of Shipping (RS), מסנט-פטרסבורג, המדורגת בין 13 חברות הגדולות בעולם המבטחות כלי שיט, החליטה להשעות את הפעילות הכלכלית שלה באירן בעקבות לחצים כבדים מצד קבוצה אמריקאית בשם "מאוחדים נגד אירן". לקמפיין של הקבוצה, המתנהל בחודשים האחרונים, נרתמו שגרירים אמריקאים לשעבר, והוא ממומן בעזרת תרומות פרטיות.

אירן טהרן ועידת המדינות הבלתי-מזדהות מורסי חמינאי. AP
כינוס המדינות הבלתי מזדהות, בשבוע שעבר באירן/AP

"החלטנו להשעות את פעילותנו באירן", כתב מנכ"ל החברה, מיכאל אייזוב, במכתב ששיגר בסוף השבוע שעבר לקבוצת "מאוחדים נגד אירן" והגיע לידי רויטרס. "מאז ייסודה של החברה ב-1913, RS לא לקחה חלק בפעילות פוליטית הקשורה למדינות או ארגונים כלשהם", כתב אייזוב. בכירי החברה לא מסרו התייחסות רשמית להחלטה.

מאמצי הקבוצה הביאו באחרונה להפסקת הפעילות הכלכלית של חברות נוספות באירן. ללא חסותה של החברה הרוסית, כלי השיט האירניים לא יוכלו להיות מבוטחים או לחנות בנמלים בינלאומיים.

אירן מצויה באחרונה תחת לחץ שהולך וגובר מצד מדינות המערב, על רקע תוכנית הגרעין השנויה במחלוקת שלה. חברות רבות מנתקות את הקשר עם ענף הספנות החיוני לכלכלת אירן, וזאת בשל החשש שחברות אמריקאיות שמזרימות להן כסף רב יפסיקו את הקשרים הכלכליים עמן.

החלטה מפתיעה

החלטת החברה הרוסית מפתיעה למדי, לנוכח העובדה שרוסיה מתנגדת בחריפות ללחץ של ארצות הברית ובעלות בריתה על הסחר עם אירן. רק בחודש שעבר גינתה ממשלת רוסיה את הסנקציות האחרונות של ארצות הברית נגד אירן וכינתה אותן "סחיטה גלויה". הממשלה הרוסית אף הזהירה כי פגיעה בחברות רוסיות בעקבות הסנקציות תשפיע על הקשרים בין וושינגטון ומוסקבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully