וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מזהירה את ישראל: "תקיפה באירן תהיה הרסנית"

6.9.2012 / 13:40

בהמשך להתבטאויות קודמות, הודיע סגן שר החוץ הרוסי כי לארצו אין כל ראיה לכך שתכנית הגרעין האירנית מיועדת לפיתוח נשק גרעיני. לדבריו: "הגרעין מפוקח ומבוקר"

ממשלת רוסיה הזהירה הבוקר (חמישי) את ישראל ומדינות אחרות מפני תקיפה באירן בשל תכנית הגרעין שלה, בטענה כי ההשלכות של שימוש בכוח יהיו הרסניות למזרח התיכון. בהודעה שמסר לכלי התקשורת, אמר סגן שר החוץ סרגיי ריבקוב: "אנו מזהירים את אותם צדדים שפתרונות צבאיים אינם זרים להם, כי מהלך צבאי יהיה הרסני, פשוטו כמשמעו, ויהיו לו השלכות גם מעבר למזרח התיכון".

המתקן להעשרת אורניום בנתנז, אירן. GettyImages
המתקן להעשרת אורניום בנתנז/GettyImages

ריבקוב אף התייחס לתכנית הגרעין עצמה, ומסר כי לממשלת רוסיה אין כל ראיה לכך שתכנית הגרעין של אירן מיועדת לפיתוח נשק. גורמים רשמיים נוספים ברוסיה התבטאו לאחרונה באופן דומה, אולם התבטאותו של סגן שר החוץ הרוסי מדגישה עוד יותר את החשש במוסקבה מפני האפשרות כי ישראל עלולה לתקוף מתקני גרעין באירן.

ממשלת רוסיה אמנם לוקחת חלק במאמץ הדיפלומטי מצד ארצות הברית ומדינות נוספות למנוע מטהרן השגת נשק גרעיני, אולם לטענתה, המערב מסכל את המאמצים בהטלת סנקציות רבות מדי על אירן. "כמו בעבר, גם עתה איננו רואים כל סימן לאופי צבאי לתכנית הגרעין האירנית", אמר רייבקוב, והוסיף: לשיטתנו, באירן קיים חומר גרעיני המפוקח ומבוקר על ידי פקחים ומומחים של הסוכנות לאנרגיה אטומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully