וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוער גם במפלגות החרדיות: דגל התורה לפני פילוג

10.10.2012 / 21:51

הסיעה שמייצגת את הציבור הליטאי במפלגה המשותפת יהדות התורה, עשויה להתפלג בשל חילוקי דעות שהתגברו לאחר פטירתו של הרב אלישיב. הסיבה: הרכבת הרשימה לכנסת הבאה

הכרזת ראש הממשלה על הקדמת הבחירות הכניסה את המערכת הפוליטית לסחרור, ובמפלגות החרדיות התעוררו הרוחות הרעות שהיו מוסתרות כבר זמן רב. כפי שמסתמן, סיעת דגל התורה, שמייצגת את הציבור הליטאי במפלגה המשותפת יהדות התורה, נמצאת לקראת פילוג וחבירה של אחת הקבוצות עם הפלג החסידי שבתוכה, אגודת ישראל. לאורך השנים שתי הסיעות, הליטאית והחסידית, חברו יחדיו וחילקו ביניהן את המנדטים באופן יחסי.

אם עד היום הוויכוח היה בעיקר בין שתי הסיעות לגבי מספר המנדטים וחלוקת התפקידים, לקראת הבחירות הקרובות בסיעה הליטאית החל מאבק לגבי יחסי הכוחות בין שתי המחנות בתוכה. הוויכוח בין שתי הקבוצות ארוך שנים והוא התנהל בשקט יחסי עוד בחייו של הרב אלישיב, אך לאחר פטירתו הוא עלה מדרגה.

שני הרבנים הבולטים שמובילים את הציבור הליטאי הם הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן מבני ברק והרב שמואל אוירבך מירושלים. הדעות היו חלוקות לגבי מי שיירש את הרב אלישיב ולאחר פטירתו, הרב שטיינמן נחשב ליורש ולמנהיג הציבור. ההבדל העיקרי בין השניים נובע מרמת הפתיחות; בעוד שהרב שטיינמן נחשב לפתוח יותר והיה בין התומכים, לא בגלוי, בפרויקט הנח"ל החרדי ובלימודי מקצוע ברמה מסוימת, הרב אוירבך נחשב לשמרן יותר ודוגל בסגירותו של צאן מרעיתו.

בסביבתו של אוירבך לא חוששים לצאת לדרך עצמאית

עד כה מקורביו של הרב שטיינמן, חבר הכנסת משה גפני וחבר הכנסת אורי מקלב, עמדו בראש הפירמידה ומקומם היה מובטח. מקורבו ומי שנחשב לנציגו של הרב אוירבך, מנחם כרמל, בעל רשת "בר כל" ואיש עסקים חרדי, נשאר בחוץ. כבר בבחירות הקודמות ניסה כרמל להיכנס לכנסת, אך מקומו השישי והלא ריאלי ברשימה השאיר אותו בחוץ. אם בפעם הקודמת הדבר עבר בשקט יחסי, הפעם הקולות הנשמעים מהפלג של הרב אוירבך הם על פילוג במידה שכרמל לא ישובץ במקום ריאלי יותר.

גורמים בציבור הליטאי אמרו לוואלה! חדשות כי בסביבתו של אוירבך לא חוששים לצאת לדרך עצמאית, ואף שוקלים חבירה לחסידות גור השולטת באגודת ישראל כדי להיכנס לכנסת. על פי הגורמים הללו, ישנו חשבון פתוח בין חסידות גור לבין הרב שטיינמן מלפני שנים רבות בנוגע לחינוך העצמאי. הבוקר התקיימה פגישה של עסקנים המקורבים לרב שטיינמן בבני ברק, ושם הוחלט באופן חד משמעי שבקשותיו של כרמל לא יתקבלו. בין השאר נאמר שם כי הכל נובע מגחמותיו של כרמל, ואין להם שום כוונה להיענות לדרישות אלו. לדבריהם, גפני ומקלב ימשיכו להוביל את הסיעה ומקומו של כרמל לא ברור.

בסביבתו של הרב שטיינמן לא מתרגשים מהאיומים בפילוג, וטוענים כי אלו ספינים לא מציאותיים. לדבריהם, מועצת הרבנים של דגל התורה, שגם הרב אוירבך חבר בה, יגיעו להחלטה בנושא, ושום פילוג לא עומד על הפרק.

במוצאי שבת הקרובה יתקיים כנס באולמי המלכות בבני ברק, שבבעלותו של כרמל, במטרה לגייס מנויים נוספים לעיתון "הפלס" המזוהה עם הרב אוירבך. על פי ההערכות, נושא הייצוג של אנשיו של הרב אוירבך יעסיק לא מעט את הנוכחים, ובמידה שמקומו של כרמל לא יובטח בסיעה במקום ריאלי, אופציית הפילוג תהפוך להיות מאוד רלוונטית. את תגובתו של מנחם כרמל לא ניתן היה להשיג עד לרגע סיום הכנת הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully