וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטי: "מס חטאים" על טבק ואלכוהול יממן החינוך

בראיון ל"מיאמי הראלד" הכריז ראש הממשלה כי המס על רכישת המוצרים יסייע בהכפלת תקציב החינוך ל-100 מיליון דולר. לדבריו, "בהאיטי, 70% מהמורים לא סיימו כיתה ו'"

"מס חטאים": ראש ממשלת האיטי לורן למוט אמר אתמול (שני) כי יגדיל את תקציב החינוך על ידי הטלת מסים על מכירת אלכוהול, טבק וכרטיסי לוטו. בראיון ל"מיאמי הראלד" אמר למוט כי המסים שיתווספו למכירת מוצרים אלה יועברו לקרן מיוחדת שתעלה את תקציב החינוך מ-50 מיליון דולרים כיום ל-100 מיליון דולרים, שיביאו ל"שינוי גדול במערכת החינוך בהאיטי".

מעל מאה אלף בני אדם נהרגו ברעידת האדמה שהחריבה את המדינה באיים הקריביים ב-2010. מאות אלפי בני אדם הפכו מחוסרי בית ומרביתם עדיין חיים במחנות הפליטים הרעועים שהוקמו לאחר האסון. למעלה משנתיים אחרי הטרגדיה, האיטי עדיין מנסה להשתקם. באוגוסט האחרון פגעה סופת ההוריקן "אייזק" באזור.

הושטת סיוע הומניטרי לתושבי פורט או-פרנס, בירת האיטי, בעקבות פגיעת סופת ההוריקן "אייזק", אוגוסט 2012. רויטרס
תושבי האיטי מקבלים סיוע הומניטרי באוגוסט האחרון/רויטרס

בית המחוקקים התחתון כבר אישר את יצירתה של "הקרן הלאומית לחינוך" וכעת ההצבעה הועברה לסנאט. מלבד המיסוי על מוצרי הצריכה, שני אחוזים מהמס יוטלו על רווחי הבנק המרכזי בהאיטי. הקרן תממן את בנייתם של 200 בתי ספר חדשים, שיפוצם של כ-2,000 בתי ספר ישנים, והעלאה במשכורת והכשרה לאלפי מורים ומרצים במערכת החינוך, החל מהגן ועד לאוניברסיטה.

"להוסיף 1.2 ילדים לתכנית לחינוך חינם"

"בהאיטי, 70% מהמורים לא סיימו כיתה ו'. עלינו להכשיר את המורים בתכנית שעלותה 23 מיליון דולרים", אמר למוט. "אנו מאוד ממוקדים בהעלאת ההכנסה. בין אם על ידי מסים, בין אם במאבק בהברחות לא חוקיות, בין אם בבקרת גבולות". הוא הדגיש כי תקציבה השנתי של האיטי עומד על שלושה מיליארד דולר, מתוכו מייצרת הממשלה רק מיליארד.

"בגלל ההיטל, אנו מסוגלים לכלול 1.2 מיליון ילדים בתכנית לחינוך חינם", אמר למוט, והוסיף כי 200 אלף ילדים נוספו רק השנה. לדבריו, שום מס לא הספיק כדי לסייע לפתור את מצוקות החינוך של המדינה. החוק עלול לעמוד בפני קשיים בשל מתיחות פנימית במדינה. בהפגנות אופוזיציה שפרצו לאחרונה התלוננו המפגינים על עליית המחירים, השחיתות הממשלתית והצורך ביצירת מועצה מפקחת על הבחירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully