וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא האיטי החדש: מלך הקרנבל, "סוויט מיקי"

הזמר הפרובוקטיבי מישל מרטלי, חסר כל ניסיון פוליטי, ניצח בסיבוב השני בבחירות לנשיאות עם 67% - וכעת יצטרך להתמודד עם שיקום המדינה ההרוסה. "מיליונים רוקדים לקצב ה'גרוב' שלו"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

מועמדותו של אמן ההיפ-הופ וייקלף ז'אן אמנם נפסלה - אבל להאיטי יש בכל זאת נשיא זמר: מישל מרטלי, זמר קרנבל בעל עבר צבעוני אך ללא כל ניסיון פוליטי, שהצליח ללכוד את "רוח השינוי" במדינה ולסחוף את ההמונים, זכה בניצחון סוחף בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות, שתוצאותיו פורסמו הלילה (שלישי). עם שוך החגיגות, יתייצב מרטלי, המוכר בכינוי "סוויט מיקי" ("מיקי המתוק"), בפני אתגר עצום: בניינה מחדש של המדינה באיים הקאריביים, הענייה ביותר באמריקה, שעדיין מנסה להתאושש מרעידת האדמה שהחריבה לפני מעט יותר משנה את הבירה פורט או-פרנס, וגבתה את חייהם של כ-225,000 בני אדם.

הייתה זו דרך חתחתים עבור מרטלי בן ה-50, שבתחילה כלל לא עבר את הסיבוב הראשון בבחירות שנערך בדצמבר, אולם המוני תומכיו פתחו בגל מהומות ואף הבעירו את מטה מפלגת השלטון, בטענה כי התוצאות זויפו על ידי אנשי הנשיא המכהן, רנה פרבאל, שהעלו לסיבוב השני מועמד "בובה" מטעמם, ג'וד סלסטין. המחאה הצליחה, ובהמשך "תוקנו" התוצאות ונקבע כי מרטלי יחליף את סלסטין בסיבוב השני, שנערך לפני כשבועיים. הלילה, עם הודעת ועדת הבחירות המרכזיות, התברר כי הוא אכן זכה לאמון העם - כשהותיר מאחוריו בפער גדול את המתמודדת מולו, הגברת הראשונה לשעבר מירלנד מלינגאט, עם 67.56% מהקולות, לעומת 31.74% בלבד.

תומכיו של מישל מרטלי חוגגים את נצחונו בבחירות לנשיאות האיטי, פורט או-פרנס, 4באפריל 2011. רויטרס
חגיגות עד אור הבוקר/רויטרס

עם היוודע התוצאות פתחו תומכיו של מרטלי בחגיגות ספונטניות ברחבי המדינה, ובעיר הבירה אף נשמעו יריות שמחה. עבור אזרחי האיטי שבחרו בו, ובייחוד הצעירים והמובטלים, מרטלי - שבעבר היה ידוע בהופעותיו הפרובוקטיביות, בהן מתח ביקורת סאטירית על השלטונות ואף התפשט על הבמה - הוא ה'אאוטסיידר' לשלטון המושחת, שיכול להביא את השינוי שכולם מחפשים.

"הוא מבין מה הבעיות של העם", אמר הלילה גרדי סוקסס, סוחר טלפונים ניידים בן 24 מפורט או-פרנס. "הוא מבין מה קורה כאן". גארי פייר-פייר, עורך העיתון "האיטי טיימס", מסביר את סוד הקסם של הנשיא החדש: "הוא חיה פוליטית, והממסד הפוליטי לא הבין באיזו תופעה מדובר. זה אדם שהצליח, מילולית, לגרום למיליונים לרקוד לקצב ה'גרוב' שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully