וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: השחית ציור במוזיאון וטען כי הוסיף לערכו

צעיר בן 26 שביקר במוזיאון הטייט מודרן בעיר נעצר בחשד שקשקש על יצירה של מרק רותקו, שערכה נאמד בעשרות מיליוני דולרים. הצעיר: "רציתי להסב תשומת לב לשאלה מה זאת אמנות"

משטרת לונדון עצרה אמש (שני) חשוד בהשחתת ציור של האמן מרק רותקו במוזיאון ה"טייט מודרן" בעיר. על פי הדיווח, צעיר בן 26 שביקר במוזיאון כתב בצבע שחור בתחתית הציור: "ולדימיר אומנטס, פוטנציאל ל'צהוביזם' (yellowism)". הצעיר, המכנה עצמו "ולדימיר אומנטס", עוכב בתחנת משטרה בדרום אנגליה, ולאחר מכן הועבר ללונדון לצורך חקירה.

יצירות של מארק רותקו בבית סותבי'ס, לונדון. GettyImages
שווי יצירותיו של רותקו מוערך בעשרות מיליוני דולרים. ציור של רותקו/GettyImages

בחקירתו טען הצעיר כי לא מדובר במעשה ונדליזם, וכי למעשה הוסיף לערכו של הציור, ששוויו מוערך בעשרות מיליוני דולרים. בהמשך הסביר הצעיר כי פיתח יחד עם עמיתו תיאוריה אמנותית שאותה הם מכנים "Yellowism". לטענתו, "לא מדובר באמנות וגם לא באנטי-אמנות". באתר האינטרנט של השניים אף נטען כי הם ערכו תערוכה במזרח לונדון בחודש מאי.

"לא ונדליסט אלא צהוביסט"

"יש אנשים שחושבים שאני משוגע או ונדליסט, אבל הכוונה שלי לא היתה להרוס את היצירה או לפגוע בערכה הכספי", אמר הצעיר, והוסיף: "אני לא ונדליסט אלא צהוביסט. אני רוצה למשוך את תשומת לבם של אנשים לשאלה – מה זאת אמנות". לטענתו, הוא אינו שואף להיאסר, אך מוכן לשלם את המחיר על הפעולה שביצע. הצעיר אף טען כי הוא אינו הראשון שמשחית יצירת אמנות לצורך אמירה כלשהי, וציין כי ב-1974 הושחתה ה"גרניקה", ציורו המפורסם של פיקאסו, לצורך אמירה פוליטית.

מרק רותקו, שמת ב-1970, נחשב לדמות מרכזית בזרם הציור המופשט במאה ה-20. הציור שהושחת הוא חלק מסדרת ציורי קיר שיצר האמן בשנות ה-50. נכדיו של רותקו מסרו כי התקרית "ציערה מאוד" את משפחתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully