וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא חדש: אובמה גייס בחודש 181 מיליון לקמפיין

יעל אבן אור, ארה"ב

7.10.2012 / 8:54

בעוד במטה אובמה מתגאים בנתון השיא שנרשם בחודש שעבר, אנשיו של רומני מעדיפים להתמקד בתרומות שנאספו בימים האחרונים - בהם כבר החל המועמד לקטוף את פירות הצלחתו בעימות

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, גייס בחודש ספטמבר 181 מיליון דולרים עבור מסע הבחירות שלו, כך הודיע אמש (שבת) צוות הקמפיין שלו. מדובר בסכום שיא למערכת הבחירות הנוכחית; לשם השוואה, בחודש אוגוסט גייס אובמה 114 מיליון דולרים ויריבו, מיט רומני, 111 מיליון דולרים. בסדרת ציוצים ברשת טוויטר סיפר אובמה כי 1.8 מיליון בני אדם תרמו במהלך החודש שעבר לקמפיין שלו, בהם 567 אלף איש אשר לא תרמו לו בעבר – לא במסע הבחירות הנוכחי ולא בקודם.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בעצרת בחירות בדנבר, קולורדו. 4 באוקטובר 2012. Doug Pensinger, GettyImages
אובמה בעצרת בחירות בדנבר, לפני יומיים/GettyImages, Doug Pensinger

אנשיו של מיט רומני סירבו לחשוף בשלב זה את נתוני התרומות של מסע הבחירות הרפובליקני, או לומר האם בכוונתם לפרסם אותם לפני התאריך בו ייאלצו לעשות כן – ה-20 באוקטובר. חודש ספטמבר היה חודש לא פשוט עבור המועמד הרפובליקני, אולם לאחר הופעתו המוצלחת בעימות שנערך ביום רביעי האחרון נראה היה כי מזלו התהפך. ייתכן כי צוות הקמפיין מנסה להשתהות כמה שניתן עם פרסום נתונים לא מחמיאים שיזכירו כי באופן רשמי, הנשיא המכהן עדיין מוביל במירוץ.

לעומת זאת, כלי התקשורת המזוהים עם המפלגה הרפובליקנית בארה"ב הדגישו כי כתוצאה מהופעתו בעימות, גייס רומני בימים האחרונים 12 מיליון דולרים באמצעות האינטרנט בלבד. גם עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי בעקבות העימות הצטרפו המוני מתנדבים לסייע בקמפיין הרפובליקני, חלה עלייה בהתייצבות לאירועים שרומני מארגן ויותר מ-300 אלף לייקים טריים נוספו לעמוד הרשמי של המועמד בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully