וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העימות: הפער בין אובמה לרומני הצטמצם

5.10.2012 / 23:27

דווקא כאשר אובמה יכול להתמוגג מדו"ח שמראה על ירידה ניכרת באבטלה, סקר שנערך אחרי העימות הטלוויזיוני בינו לבין המועמד הרפובליקני העלה כי הנשיא מוביל ב-2% בלבד

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, קיבל היום (שישי) מקפצה למעמדו לאחר שפורסם דו"ח אשר הצביע על ירידה ניכרת באבטלה, אך ייתכן שלא די בכך כדי לתקן את הנזקים שגרם לו העימות הטלוויזיוני בינו לבין ליריבו הרפובליקני בבחירות לנשיאות, מיט רומני. בעקבות העימות, הפער בין השניים הצטמצם ל-2% בלבד. כך עולה היום מסקר ארצי של מכון איפסוס וסוכנות הידיעות רויטרס.

בחירות בארה"ב 2012: סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

46% מהנשאלים בסקר, שנערך לאחר העימות הטלוויזיוני שנערך בדנבר שבקולורדו, אמרו כי יצביעו לאובמה, לעומת 44% שאמרו שיצביעו לרומני. כמעט שליש מהנשאלים אמרו שבעקבות העימות הטלוויזיוני, עמדתם בנוגע לרומני יותר חיובית, לעומת 14% בלבד שאמרו כי עמדתם לגבי אובמה נהייתה חיובית יותר. 20% מהנשאלים אמרו כי בעקבות העימות עמדתם לגבי אובמה שלילית יותר, לעומת 14% שאמרו זאת על רומני. הסקר נערך במהלך השבוע האחרון, לפני פרסום הדו"ח שמצביע על הירידה באבטלה.

הנשיא ברק אובמה והמושל מיט רומני בתום תחילת העימות הראשון ביניהם. AP
ידו של רומני הייתה על העליונה בעימות/AP

אובמה ורומני נפגשו ביום רביעי בלילה באולפן שהוקם באוניברסיטת דנבר, לעימות ראשון מבין שלושה שייערכו עד הבחירות, שיתקיימו ב-6 בנובמבר. העימות הראשון התמקד במדיניות פנים, ובפרט בנושאי ממשל וכלכלה. רשת CNN מיהרה לפרסם תוצאות סקר כלל-ארצי שערכה עם תום העימות, שקבע כי כשני שלישים מאזרחי אמריקה אשר צפו בעימות הנשיאותי סבורים כי רומני ניצח בו. למרות שאובמה דיבר זמן רב יותר מרומני, ידו של המועמד הרפובליקני, שהיה נראה נמרץ יותר מיריבו והרבה לחייך, הייתה על העליונה. רומני, שהתכונן רבות לערב הזה, לא התבייש לתקוף את יריבו אשר היה עדין באופן מפתיע ונמנע מלהזכיר סוגיות מעוררות מחלוקת בנוגע לדמותו של רומני.

היום, כאמור, נרשם הישג לתדמיתו של אובמה, כאשר דו"ח שפרסמה הלשכה לנתוני התעסוקה של ארצות הברית העלה כי אחוז המובטלים במדינה הגיע לשפל הכי נמוך שלו מאז נכנס הנשיא לתפקידו בינואר 2009. בחודש ספטמבר השיגו 114,00 אזרחים עבודות, ואחוז האבטלה ירד ב-0.3% ל-7.8%. "יותר אמריקנים נכנסו לשוק העבודה", אמר אובמה באירוע תמיכה בוירג'יניה לקראת הבחירות. "אבל כל חודש הדו"ח מזכיר לנו שיש לנו עדיין חברים ושכנים אשר מחפשים עבודה". אובמה הוסיף עוד כי "הנתונים המשמחים אינם תירוץ להמעיט בערך הסוגיה הכלכלית כדי להרוויח נקודות פוליטיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully