וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשקוביץ איים על חברי התכנית, אך המארגנים התעלמו"

אחד מחברי התכנית בה השתתף הצעיר האמריקאי שירה למוות בעובד מלון באילת אמר לסוכנות הידיעות AP כי הרשקוביץ "היה מדבר לעצמו ומספר על חלומות שהיו לו על רציחות אקראיות"

צילום: רויטרס, רן שאולי, אדריאן הרבשטיין; עריכה: מיכאל ברגמן

לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP, אחד ממשתפי תכנית אורנים באילת בה היה חבר וויליאם הרשקוביץ - הצעיר היהודי האמריקאי שפתח אתמול בבוקר (שישי) בירי במלון באילת והביא למותו של עובד המלון ארמנדו עבד - אמר כי "הרשקוביץ איים על חברי התכנית, אך מארגניה התעלמו מהתלונות". המשתתף בתכנית, שדיבר בעילום שם, אמר כי "הוא היה מדבר לעצמו ומספר על חלומות שהיו לו על רציחות אקראיות שהיה מבצע והיה משמיע הצהרות נגד ערבים או נאצים או ארגוני טרור".

תייר ירה למוות בעובד המלון וחוסל, אוקטובר 2012. רן שאולי
"השמיע הצהרות נגד ערבים או נאצים או ארגוני טרור". זירת האירוע/רן שאולי

משתתף אחר בתכנית, סטס אברמוביץ' בן ה-27, סיפר לסוכנות הידיעות כי מספר חברים בתכנית התלוננו על הרשקוביץ לרכז התכנית. "היה משהו משונה בחיוך שלו, אך אף פעם לא ראיתי אותו כאגרסיבי", אמר אברמוביץ'.

הרשקוביץ, סטודנט בן 23 מהעיר פוקיפסי שבמדינת ניו יורק בארצות הברית, הגיע ארצה בקיץ האחרון במסגרת תכנית "אורנים" של הסוכנות היהודית. הוא עבד בבית המלון "לאונרדו קלאב" ובימים האחרונים פוטר. על פי החשד, בעקבות סכסוך עם עוזר הטבח, ארמנדו עבד, הגיע הרשקוביץ למלון, חטף את נשקו של המאבטח והחל לירות לכל עבר. לאחר מכן, ירד למטבח וירה למוות בעבד. בתום חילופי אש עם לוחמי היחידה ללוחמה בטרור אילת, שהוזעקו למקום אף על פי שמדובר באירוע פלילי, הוא חוסל.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית מרק טונר התייחס הלילה לירי באילת. בתדרוך לכתבים אמר טונר בתגובה לשאלה על הרשקוביץ כי הוא "אזרח ארה"ב שנהרג מוקדם יותר באילת, ישראל. אין לי מידע רב. אני יכול לומר לכם שהשגרירות בתל אביב נמצאת בקשר עם משפחתו והיא מספקת סיוע מספק. ביטאנו את תנחומינו למשפחות של כל קרבנות הטרגדיה הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

רכזי התכנית שוחחו עמו בעקבות תלונות צוות המלון

הרשקוביץ הגיע לאילת יחד עם עוד כ-80 צעירים מארצות הברית, ארגנטינה, רוסיה ומדינות נוספות, ובשבועות האחרונים עבדו חברי הקבוצה בבתי מלון ברחבי העיר, שם גם מתגוררים רובם. בחברה הזכיינית שבאמצעותה נרשם הרשקוביץ לפרויקט בישראל, Israel Way, אמרו אתמול כי שלשום התקיימה פגישה בין הצעיר לרכזי התוכנית, בעקבות תלונות משמעתיות שהעלה צוות המלון. בפגישה הוחלט שהוא יעזוב את הפרויקט וישוב ביום שלישי הקרוב לארצות הברית, או יעבור לשהות עם בני משפחתו החיים בישראל.

בשיחות עם גורמי משטרה, שבו חבריו של הרשקוביץ ואמרו כי התנהגותו הייתה מוזרה וכי הוא גילה נטיות ילדותיות ביותר. במשטרה אומרים כי אין בידיהם מסמך המצביע על הפרעה נפשית כלשהי ממנה סבל הרשקוביץ, וכי העניין הועלה על ידי הצעירים עימם התגורר הצעיר בדירה באילת.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, מינה ועדה לבדיקת תהליך קבלתו של החשוד ברצח לתכנית "אורנים". לאחר שהביע צער עמוק על אובדן חיי אדם, הדגיש שרנסקי כי מדובר באירוע חריג וביקש מסמנכ"ל משאבי אנוש בסוכנות, משה שיף, לעמוד בראשות ועדת החקירה. בחברה שבאמצעותה נרשם הרשקוביץ לפרויקט בישראל, הבהירו אתמול כי הוא "עמד בכל תנאי הקבלה והגליון הרפואי שלו נמצא נקי". בהודעה שפרסמה החברה הודגש כי החברה תסייע ותשתף פעולה עם משטרת ישראל בחקירת האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully