וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח באילת: "לא הייתה ברירה אלא לחסל את היורה"

גורם שהיה מעורב בפריצה לחדר מלון לאונרדו בו הסתתר האמריקאי שירה למוות בעובד בית המלון סיפר כי "ההשתוללות שלו סיכנה חיי אדם". אורחת: "הילדים שאלו אם מדובר במחבלים"

צילום: רויטרס, רן שאולי; עריכה: מיכאל ברגמן

"לא הייתה לנו ברירה אלא לחסלו", כך אמר היום (שישי) גורם שהיה מעורב בפריצה לחדר בית המלון לאונרדו באילת, בו הסתתר האזרח האמריקאי שירה מוקדם יותר למוות בעובד בית המלון. החשוד בירי, תושב ניו יורק בן 23, חוסל בתום חילופי יריות עם לוחמי היחידה ללוחמה בטרור אילת, שהוזעקו למקום אף על פי שמדובר באירוע פלילי. "ההשתוללות שלו סיכנה חיי אדם", הסביר הגורם המעורב בשיחה עם וואלה! חדשות.

תייר ירה למוות בעובד המלון וחוסל, אוקטובר 2012. רן שאולי
הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך מוקדם בין השניים. בית המלון, הבוקר/רן שאולי

האזרח האמריקאי עבד במטבח בית המלון, עד אשר פוטר לפני מספר ימים. הוא נכנס הבוקר סמוך לשעה 9:00 לבית המלון, חטף את נשקו של אחד המאבטחים והחל לירות לכל עבר בלובי. אחר כך, ירד למטבח וירה למוות בעובד כבן 30. לאחר מכן, הוא הסתתר באחד ממסדרונות בית המלון, מבלי שהחזיק בבני ערובה. סגן מפקד משטרת אילת שהגיע למקום ניהל עמו משא ומתן עד להגעת כוחות לוט"ר, שהשתלטו על האירוע. מפקד יחידת לוט"ר אילת, סגן-אלוף תומר שהה באותה העת עם מיטב קלעי היחידה בתחרות קליעה במתקן אדם במרכז הארץ ולכן לא פיקד על האירוע. גורמים ביחידה סיפרו כי היורה נורה לאחר שניסה להפתיע את השוטרים שניהלו עמו משא ומתן ופתח לעברם באש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תייר ירה למוות בעובד המלון וחוסל, אוקטובר 2012. רן שאולי
שלושה בני אדם לקו בחרדה ופונו לבית החולים/רן שאולי

כוחות מד"א הגיעו בהמוניהם לזירה מחשש שמדובר באירוע רב נפגעים. "כשהגענו למטבח ראינו את גופת העובד שנפגע מיריות", סיפר רומאו רדולסו, מנהל מד"א באילת. "במהלך האירוע, טיפלנו בעוד כמה נפגעי חרדה שהועברו לבית החולים יוספטל". לדבריו, אורחי המלון שנפגעו "היו מבולבלים ולא ידעו לספר מה בדיוק קרה".

החשוד הגיע ארצה במסגרת הסוכנות היהודית

במהלך האירוע נרשמה בהלה רבה בקרב אורחי בית המלון, שהונחו להסתגר בחדריהם עד להודעה על חיסולו של היורה. "ישבנו בחדר האוכל, שמענו קולות ירי. הילדים שלי נבהלו ושאלו אם מדובר במחבלים", סיפרה אחת מאורחות בית המלון. "הרגענו אותם ואמרנו שזה כנראה יריות ממישהו בתוך המלון. הקולות היו מאוד קרובים". לדבריה, אז הודיעו להם כי עליהם "לעזוב את הכל וללכת לחדר".

"בדיוק באנו להיכנס. כבר הגענו לקבלה כדי לקבל את החדר ופתאום שמענו צעקות. הסתכלנו אחורה וראיתי איזה בחור עם כובע על הראש ותיק על הגב נותן מכות למאבטח, כאשר המאבטח נמצא על הרצפה", סיפר אבי, מאורחי בית המלון. "אני רצתי מיד למקום, קפצתי עליו, פתחתי לו את הידיים מהמאבטח ואני והוא נלחמנו. כשהתגלגלתי, נפצעתי בבטן וביד".

החשוד ברצח הגיע ארצה בקיץ האחרון במסגרת תכנית "אורנים" של הסוכנות היהודית. התכנית מיועדת לעודד שהות של צעירים יהודים בישראל. במסגרתה, מגיעים צעירים יהודים לישראל לתקופה של כמה שבועות עד שנה. דובר הסוכנות היהודית, עופר לפר, אמר כי בשעות האחרונות נמצאים מדריכי הסוכנות בקשר עם משטרת אילת. במקביל, מנהל התכניות של הסוכנות עושה דרכו לעיר הדרומית. בנוסף, אנשי הסוכנות מעודכנים כל העת במגעים להודיע למשפחה בניו יורק על התקרית.

תייר חטף נשק ממאבטח באילת, ירה למוות באדם - וחוסל

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully