וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר האמריקני שפתח בירי באילת: וויליאם הרשקוביץ

רמי שני וטל שלו

5.10.2012 / 16:21

על פי החשד, הרשקוביץ פתח בירי במלון בו עבד לאחר שפוטר והסתכסך עם הנרצח, ארמנדו עבד. הוא חוסל בתום חילופי אש. כעת בודקים כיצד הצליח הצעיר לחטוף את נשקו של המאבטח

צילום: רויטרס, רן שאולי, אדריאן הרבשטיין; עריכה: מיכאל ברגמן

הותר לפרסום כי הצעיר שפתח הבוקר (שישי) בירי באילת הוא וויליאם הרשקוביץ, בן 23 מארצות הברית. הרשקוביץ, סטודנט מהעיר פוקיפסי שבמדינת ניו יורק, הגיע ארצה בקיץ האחרון במסגרת תכנית "אורנים" של הסוכנות היהודית. הוא עבד בבית המלון "לאונרדו קלאב" ובימים האחרונים פוטר. על פי החשד, בעקבות סכסוך עם עוזר הטבח, ארמנדו עבד, הגיע הרשקוביץ למלון, חטף את נשקו של המאבטח והחל לירות לכל עבר. לאחר מכן, ירד למטבח וירה למוות בעבד. בתום חילופי אש עם לוחמי היחידה ללוחמה בטרור אילת, שהוזעקו למקום אף על פי שמדובר באירוע פלילי, הוא חוסל.

במהלך החקירה התברר כי הנרצח ארמנדו עבד, ששימש כסגן השף הראשי במטבח המלון, הודיע להרשקוביץ שהוא אינו מתאים לעבודה בה הועסק בתקופה האחרונה. רשויות המשטרה בישראל עומדות בקשר באמצעות האינטרפול עם המשטרה בניו יורק, כדי לבחון אם יש בידיה מידע או רישום כלשהו בנוגע להרשקוביץ. הרשקוביץ הגיע לאילת יחד עם עוד כ-80 צעירים מארצות הברית, ארגנטינה, רוסיה ומדינות נוספות, ובשבועות האחרונים עבדו חברי הקבוצה בבתי מלון ברחבי העיר, שם גם מתגוררים רובם. בחברה הזכיינית שבאמצעותה נרשם הרשקוביץ לפרויקט בישראל, Israel Way, אמרו היום כי אמש התקיימה פגישה בין הצעיר לרכזי התוכנית, בעקבות תלונות משמעתיות שהעלה צוות המלון. בפגישה הוחלט שהוא יעזוב את הפרויקט וישוב ביום שלישי הקרוב לארצות הברית, או יעבור לשהות עם בני משפחתו החיים בישראל.

עובד שפוטר ירה למוות באדם - וחוסל. רויטרס
זירת האירוע, הבוקר/רויטרס

בשיחות עם גורמי משטרה, שבו חבריו של הרשקוביץ ואמרו כי התנהגותו הייתה מוזרה וכי הוא גילה נטיות ילדותיות ביותר. במשטרה אומרים כי אין בידיהם מסמך המצביע על הפרעה נפשית כלשהי ממנה סבל הרשקוביץ, וכי העניין הועלה על ידי הצעירים עימם התגורר הצעיר בדירה באילת. יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, מינה ועדה לבדיקת תהליך קבלתו של החשוד ברצח לתכנית "אורנים". לאחר שהביע צער עמוק על אובדן חיי אדם, הדגיש שרנסקי כי מדובר באירוע חריג וביקש מסמנכ"ל משאבי אנוש בסוכנות, משה שיף, לעמוד בראשות ועדת החקירה. בחברה שבאמצעותה נרשם הרשקוביץ לפרויקט בישראל, הבהירו היום כי הוא "עמד בכל תנאי הקבלה והגליון הרפואי שלו נמצא נקי". בהודעה שפירסמה החברה הודגש כי החברה תסייע ותשתף פעולה עם משטרת ישראל בחקירת האירוע.

תכנית "אורנים" מיועדת לעודד שהות של צעירים יהודים בישראל. במסגרתה, מגיעים צעירים יהודים לישראל לתקופה של כמה שבועות עד שנה. מדובר באחת מבין כ-200 תכניות הנתמכות על ידי פרויקט "מסע" של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, במסגרתו הגיעו עד היום למעלה מ-70 אלף צעירים יהודים מרחבי העולם לתכניות התנדבות, לימודים והתמחות בישראל. צוות מדריכי התוכנית ועובדים סוציליים מלווים כעת את המשתתפים האחרים בקבוצה בה היה חבר הרשקוביץ לאור האירועים הקשים בהם היה מעורב חברם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כיצד נחטף הנשק מידי המאבטח?

משטרת אילת, החוקרת את האירוע, בוחנת לצד בדיקת נסיבות האירוע גם את מעורבותו של המאבטח, ממנו נחטף הנשק שבו נעשה הירי הקטלני. מהבדיקה הראשונה עולה, כי המלון עמד בתקני האבטחה כפי שנקבעו לו על ידי המשטרה.

למרות זאת, מתנהלת חקירה באשר לאופן שבו חובר הנשק אל חגורתו של המאבטח. לדברי המאבטח, הנשק היה מחובר אליו כנדרש, אולם העובדה כי היורה הצליח לחטוף אותו, מעלה סימני שאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully