וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פה אחד: מועצת הביטחון גינתה את הפיגועים בחלב

5.10.2012 / 20:04

בהסכמה נדירה בין 15 חברות מועצת הביטחון של האו"ם, פורסמה הצהרה המגנה את "מתקפות הטרור" בחלב ביום רביעי. זאת לאחר שרוסיה נתנה ידה לגינוי ההפגזה הסורית בטורקיה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה הערב (שישי) פה אחד את סדרת הפיגועים שבוצעה בעיר חלב שבסוריה ביום רביעי האחרון, בו נהרגו 48 בני אדם. "חברות מועצת הביטחון מגנות באופן התקיף ביותר את מתקפות הטרור בחלב בסוריה ב-3 באוקטובר, אשר הובילו לעשרות הרוגים ולמעלה ממאה אזרחים נפצעו, עליהן נטל ארגון המקושר לאל-קאעדה את האחריות", כתבה המועצה בהצהרה לא מחייבת.

הסכמה בין נציגי 15 המדינות החברות במועצת הביטחון בנושא הסורי אינה דבר שכיח, ועד כה הם הגיעו למבוי סתום בהחלטות בנושא ההתקוממות בסוריה בשל חסימתן על ידי רוסיה וסין. עד היום, בייג'ינג ומוסקבה הטילו וטו על שלוש החלטות ביוזמה אמריקאית-ערבית לגינוי נשיא סוריה, בשאר אסד, על הדיכוי האלים של אזרחים בארצו. עם זאת, דיפלומטים הסבירו כי רוסיה התעקשה על הצהרת הגינוי היום בתמורה לתמיכתה בהצהרת גינוי לשיגור פצצת מרגמה מסוריה לטורקיה בימים האחרונים, אשר פורסמה הלילה.

תצלומים שהפיצה סוכנות הידיעות הסורית מזירת הפיגוע המשולש בחלב. 3 באוקטובר 2012. AP
נזק מסדרת הפיגועים בחלב, השבוע/AP

אתמול חסמה רוסיה תחילה את טיוטת ההצהרה לגינוי ההפגזה בגבול. היא סירבה להזכיר הפרה של חוקים בינלאומיים מצד נשיא סוריה, בעל בריתה, והציעה נוסח מתון יותר, שיקרא לאיפוק בגבול בין שתי המדינות. עם זאת, הלילה הצליחו לבסוף להגיע להסכמה.

דיפלומטים ציינו בשיחות סגורות כי הם הסתייגו מהאפשרות לפרסם הודעות גינוי על מתקפות פרטניות במלחמת האזרחים הסורית, אולם לדבריהם התקיפה מעבר לגבול עם טורקיה הייתה ייחודית, ולכן הצריכה תשומת לב מיוחדת. שגריר סוריה לאו"ם, בשאר ג'אפרי, אמר כי ארצו הפצירה במועצת הביטחון לכלול תגובה ל"פיגועי ההתאבדות בעיר חלב" בכל הצהרה הנוגעת להפגזה בגבול הטורקי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נפילת פצצת מרגמה בעיירה בדרום-מזרח טורקיה. טורקיה, אוקטובר 2012. רויטרס
רוסיה נעתרה לגינוי ההפגזה הסורית בטורקיה/רויטרס

היום קראה רוסיה לטורקיה להיות רגועה ולהימנע מכל פעולה שעלולה להגביר את המתיחות עם סוריה, זאת בעקבות אזהרות חריפות שיצאו מאנקרה לאחר התקרית בתוך גבולותיה, ואישור של הפרלמנט הטורקי לפרוש כוחות צבא מחוץ לגבולות המדינה. "אנו מקווים שהצד הטורקי יפגין איפוק ולא ינקוט צעדים שעלולים להסלים את המצב באזור", נמסר בהודעה ממשרד החוץ הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully