וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: הפגנת ענק תתקיים לאחר תפילות יום השישי

ניר יהב

5.10.2012 / 14:30

אתמול פיזר המלך עבדאללה את הפרלמנט והורה על קיום בחירות, זאת כדי לרצות את זרם המחאה ההולך וגובר בממלכה נגד המצב הכלכלי. בעמאן פרושים כוחות הביטחון למנוע עימותים

יממה לאחר שעבדאללה מלך ירדן הורה לפזר את הפרלמנט ולקיים בחירות חדשות, צפויה להיערך היום (שישי) הפגנת-ענק של האופוזיציה הירדנית, ובראשה תנועת האחים המוסלמים, בדרישה לקדם רפורמות פוליטיות וחברתיות. ההפגנה, שצפויה להיות מפגן הכוח הגדול ביותר של האופוזיציה מזה שנים ארוכות, תיערך בעמאן לאחר תפילות יום השישי תחת הסיסמה "ההפגנה להצלת המולדת". כוחות הביטחון הירדניים צפויים להתפרש ברחובות הבירה הירדנית מחשש להתפרצויות אלימות.

בתקופה האחרונה גברה מחאתן של תנועות האופוזיציה בירדן נגד המשטר. התנועות, ובראשן תנועת האחים המוסלמים, דורשות לשנות את שיטת הייצוג בפרלמנט, כך שכוחם של האחים המוסלמים יגדל. זכי בני ארשיד, סגן מנהיג האחים המוסלמים בירדן, אמר כי הם דורשים שינוי: "אנו מוחים מזה 20 חודשים ודרישותינו לקדם רפורמות לא נענות". בהפגנה היום צפויים להשתתף גם ארגוני שמאל מהאופוזיציה.

מזה כשנתיים מתקיימות מדי כשבוע הפגנות מחאה בלתי-אלימות ששואבות את השראתן מהפגנות האביב הערבי. המפגינים קוראים לשלטונות בממלכה הירדנית לקדם רפורמות פוליטיות, דמוקרטיות וחברתיות ולהגדיל את ייצוג האופוזיציה בפרלמנט. בניגוד להפגנות המחאה בעולם הערבי, המפגינים בירדן אינם קוראים למלך עבדאללה להתפטר אלא להכניס שינויים דמוקרטיים לממלכה.

בחודשים האחרונים הבטיח המלך לקדם רפורמות, ולפיכך אתמול הורה על פיזור הפרלמנט ועל קיום בחירות חדשות. בעקבות כך, צפויה הממשלה בירדן להתפטר תוך ימים ספורים. עד כה לא נקבע מועד חדש לבחירות, אולם לפי כל ההערכות הן צפויות להתקיים לפני סוף 2012. תנועת האחים המוסלמים הודיעה כי אם לא יקודמו רפורמות דמוקרטיות, היא תחרים את הבחירות לפרלמנט בדיוק כפי שעשתה בבחירות הקודמות לפני כשנתיים.

עוד באותו נושא:
מלך ירדן הודיע: הפרלמנט יפוזר, הבחירות יוקדמו
לאחר שלוש שנות מתיחות: ירדן שולחת שגריר לישראל
"קצב הבריחה מסוריה גובר, ירדן בסכנת הצפה"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully