וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן הודיע: הפרלמנט יפוזר, הבחירות יוקדמו

ניר יהב

4.10.2012 / 21:36

מועד הבחירות טרם פורסם, אך לפי כל ההערכות הן צפויות להתקיים עוד לפני סוף שנת 2012. תנועת האחים המוסלמים הודיעה כי תקיים הפגנות ותחרים את הבחירות, כפי שעשתה ב-2010

על רקע קריאות מצד האופוזיציה בירדן לקדם רפורמות פוליטיות בממלכה, הודיע היום (חמישי) המלך עבדאללה על פיזור הפרלמנט ועל הקדמת הבחירות. בהודעה מטעם לשכתו של המלך לא נמסר המועד החדש לקיומן של הבחירות אולם לפי כל ההערכות הן צפויות להתקיים לפני סוף שנת 2012. הממשלה הירדנית צפויה אף היא להתפטר בימים הקרובים.

הבחירות האחרונות לפרלמנט התקיימו ב-2010, אולם למרות שהבחירות הבאות היו אמורות להיערך בעוד כשנתיים, הוחלט כאמור להקדימן לחודשים הקרובים. תנועת האחים המוסלמים, שבשבועות האחרונים הגבירה את מחאתה נגד ממשלת ירדן בדרישה להפסיק את הרדיפה אחר פעיליה, הודיעה כי תחרים את הבחירות כפי שהחרימה את הבחירות ב-2010.

בעוד מתגברת המחאה מצד האופוזיציה בירדן, ובראשה, כאמור, תנועת האחים המוסלמים, מבטיח המלך עבדאללה לקדם שורה של רפורמות דמוקרטיות בממלכה. עם זאת, האחים המוסלמים צפויים לקיים בימים הקרובים הפגנות נוספות נגד הממשלה. שר ההסברה הירדני, סמיח מעאיטה, קרא היום לתנועה לפעול דרך הפרלמנט ולא דרך הפגנות ברחובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully