וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה חתרה לשיתוף פעולה עם ישראל באבטחת הגבול"

ניר יהב

4.10.2012 / 23:19

לפי מסמך שהגיע לידי "אל-ערביה", עם תחילת ההתקוממות בסוריה, ביקש הצבא לתאם עם ישראל הגנה על הגבול. ממסמך אחר עולה שסוריה הזיזה מאגרי נשק כימי בידיעת רוסיה ואירן

רשת "אל-ערביה" ממשיכה לחשוף מסמכים חשאיים שהודלפו, לטענתה, מלשכתו של נשיא סוריה, בשאר אסד. מהמסמכים שנחשפו היום (חמישי) עולה כי סוריה ביקשה לשתף פעולה עם ישראל, במטרה להגן על גבולותיה בעת שההתקוממות נגד המשטר החלה. בנוסף עולה מהמסמכים כי אירן משגרת מומחים שיעבירו את הנשק הכימי הסורי למקומות אחרים.

במסמך מ-3 באפריל 2011, ביקש ראש המודיעין האווירי בסוריה מקצין בכיר בצבא הסורי, בשם סוהייל חסן, להגיע לגבול עם ישראל ולוודא שהם מוגנים. בהוראה נכתב בכתב-יד כי הדבר צריך להיעשות "בשיתוף פעולה עם מדינת ישראל". לא צוין אם שיתוף הפעולה המדובר אכן יצא לפועל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקצין התבקש לאבטח את הגבול "בשיתוף פעולה עם מדינת ישראל" גבול ישראל-סוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסמך נוסף שפורסם הערב ב"אל-ערביה" נשלח ממפקד כוח אל-קודס במשמרות המהפכה, הגנרל קאסם סלימאני, אל הנשיא אסד, ובו נכתב כי הנשק הכימי ערוך ומוכן לתזוזה מידית. במסמך אחר נכתב כי טילים בעלי ראש נפץ כימי מאוחסנים ב"עמדה" הנמצאת במפגש הגבולות בין ישראל, ירדן וסוריה. מהמסמך עולה כי רוסיה ואירן היו מעורבות בהחלטה זו.

לפני כשבוע אמר שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, כי השלטון הסורי העביר ממקומו חלק ממאגר הנשק הכימי שברשותו לצורך הגברת האבטחה עליו. לדבריו, עם זאת, רוב אמצעי הלחימה הכימיים של סוריה נותר במקומו, תחת אבטחת השלטונות. "התקבל מודיעין באשר לתנועה בחלק מהמתקנים הכימיים לצורך תגבור האבטחה של הסורים עליהם", אמר שר ההגנה האמריקאי במסיבת עיתונאים שערך בפנטגון, והוסיף: "האתרים המרכזיים נותרו מאובטחים".

אתמול התקרבה קבוצה של כ-50 סורים בהם כנראה פליטים ומספר חמושים, לגבול המשותף עם ישראל, ליד החרמון. גורם צבאי מסר כי ההערכה היא שהסורים, שנסוגו לאחר מכן חזרה לשטח מדינתם, נמלטו מכוח של צבא סוריה שרדף אחריהם במסגרת הקרבות באזור.

תצפיתניות מפיקוד צפון הבחינו בהם נעצרים במרחק של כ-500 מטרים מהגבול. באירוע לא היה ירי, וככל הידוע, לא הייתה חדירה לשטח הישראלי. ואולם, התצפיתניות זיהו בין הסורים אנשים חמושים, והתעורר חשש כי התקרבות הפליטים אינה אלא פעולת הסחה לקראת פיגוע חוצה-גבול. לפיכך, הוזנקו מסוקי קרב לאזור, ובמקביל פונו עשרות מטיילים מהחלק העליון של האתר.

לקריאה נוספת
מזכ”ל האו”ם על סוריה: ”גובר הסיכון לעימות אזורי”
חשש בישראל מזליגת טרור מסוריה: ”המשטר מתפורר”
חמושים סורים התקרבו לגבול, מטיילים פונו מהחרמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully