וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בישראל מזליגת טרור מסוריה: "המשטר מתפורר"

4.10.2012 / 11:15

במערכת הביטחון חוששים מהאפשרות שמלחמת האזרחים בסוריה תוביל לפעילות טרור בגבול. אלוף פיקוד הצפון: "הכרסום בשליטת המשטר וחדירת גורמי ג'יהאד עולמי מציבים איום חדש"

צילום: גיליס, עריכה: גדי וינסטוק

יממה לאחר פינויים של מבקרים מאתר החרמון בעקבות הגעת חמושים סורים לגבול, במערכת הביטחון גובר החשש מפני זליגת מלחמת האזרחים בסוריה לשטח ישראל. עיקר החשש הוא מפעילות טרור של פעילי ג'יהאד עולמי מסוריה, עירק ואפגניסטן, שינסו לשחזר את פעילותם בחצי האי הסיני. "עד עכשיו, הצבא הסורי לא נתן לאירועים קיצוניים להגיע לאזור הגבול כי הוא הבין שיש לכך מחיר, אבל כשהמשטר עסוק בלשרוד, הוא מטיל סדר עדיפויות חדש, שלא בהכרח מתייחס לגבול הישראלי", הסביר גורם ביטחוני בכיר.

צה"ל יורה גז על הפורצים המג'דל שמס, מאי 2011. שלומי גבאי
"כשהמשטר עסוק בלשרוד, הוא מטיל סדר עדיפויות חדש"/שלומי גבאי

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, קיים אתמול מספר התייעצויות עם אלוף פיקוד הצפון יאיר גולן וראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, על המתרחש בגבול הצפון, לקראת הדיון השבועי שייערך היום (חמישי) בלשכת שר הביטחון, אהוד ברק. "אנחנו רואים מול העיניים את ההשלכות של התפוררות משטרו של אסד", הוסיף הגורם הביטחוני. "חוסר המשילות באזורים הסמוכים לגדר מוביל לכך שהרגע בו האש תהיה מכוונת במזיד ולא בשוגג לעבר ישראל, מתקרב. ישראל לא תשלים עם התקפות טרור או ניסיונות לחדור את שטחה, ואם תידרש, היא תבלום זאת בכל דרך אפשרית. אסור להגיב בחיפזון, אבל צריך להיות ברורים וחדים. יש לכך מענה".

כאמור, אתמול התקרבו עשרות סורים, חלקם חמושים, לגדר המערכת ועצרו במרחק של כחצי קילומטר מהגבול. בתגובה, החליטו בפיקוד צפון לפנות את המפלס העליון של אתר החרמון. כמו כן, לפני כשבוע וחצי נחתו מספר פצצות מרגמה בשטח ישראל, כתוצאה מעימותים בין כוחות המורדים לנאמני משטר אסד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נפילת פצצת מרגמה בעיירה בדרום-מזרח טורקיה. טורקיה, אוקטובר 2012. רויטרס
"הקרבות בין החמושים לצבא סוריה כבר לא מתרחשים רק הרחק מן הגבול". סוריה, אתמול/רויטרס

אלוף כוכבי סייר אתמול ברמת הגולן ובחן את היערכות כוחות האיסוף הקרבי וחיל המודיעין לקראת אפשרות של התלקחות בגבול הצפוני. "תחזיות אמ"ן, לפיהן רמת הגולן תהפוך אזור ספר עם משילות רופפת, הולכות ומתממשות", אמר בעת הביקור. "הקרבות בין החמושים לצבא סוריה כבר לא מתרחשים רק הרחק מן הגבול, כי אם גם במרחק קילומטרים ספורים". לדבריו, "הכרסום בשליטת המשטר הסורי והחדירה הגוברת של גורמי ג'יהאד עולמי מציבים איום חדש, מולו נערכים אמ"ן וצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully