וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמושים סורים התקרבו לגבול, מטיילים פונו מהחרמון

תצפיתניות צה"ל הבחינו בכ-50 איש, שככל הנראה נמלטו מצבא סוריה, מתקרבים לגבול. לא אירעה חדירה ולא בוצע ירי, אולם עשרות מטיילים פונו מהאזור. "לא לוקחים סיכונים"

אירוע ביטחוני נוסף בגבול ישראל-סוריה: כ-50 סורים, בהם כנראה פליטים ומספר חמושים, התקרבו היום (רביעי) לגבול המשותף עם ישראל, ליד החרמון. גורם צבאי מסר כי ההערכה היא שהסורים, שנסוגו לאחר מכן חזרה לשטח מדינתם, נמלטו מכוח של צבא סוריה שרדף אחריהם במסגרת הקרבות באזור.

תצפיתניות מפיקוד צפון הבחינו בהם נעצרים במרחק של כ-500 מטרים מהגבול. באירוע לא היה ירי, וככל הידוע, לא הייתה חדירה לשטח הישראלי. ואולם, התצפיתניות זיהו בין הסורים אנשים חמושים, והתעורר חשש כי התקרבות הפליטים אינה אלא פעולת הסחה לקראת פיגוע חוצה-גבול. לפיכך, הוזנקו מסוקי קרב לאזור, ובמקביל פונו עשרות מטיילים מהחלק העליון של האתר.

אתר החרמון ריק ממטיילים , אוקטובר. משה אסרף, ג'יליס
החרמון ריק ממטיילים, היום/ג'יליס, משה אסרף

"כיוון שמדובר באירוע חריג, שבו חמושים התקרבו לגדר הגבול, הוחלט להרחיק אזרחים מקו הגדר כדי לא לקחת סיכונים מיותרים", הסביר גורם צבאי בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "על פניו זה לא נראה כמו אירוע טרור או ניסיון להגיע לגדר, אלא יותר כמו ניסיון בריחה של חמושים סורים במסגרת עימותים אלימים בין צבא סוריה לכוחות המורדים".

"ריכזנו את כל המטיילים שנמצאו בחלק העליו לחלק התחתון של האתר", אמר לוואלה! חדשות מנכ"ל אתר החרמון, שאול אוחנה. "מדובר בעשרות מטיילים. חשוב לציין שאנו ממשיכים לעבוד כרגיל, ובמקביל נשמעים לכל הוראות צה"ל בשטח".

זליגת הקרבות בסוריה לשטח ישראל

ההתקוממות הנמשכת בסוריה מאז מרץ 2011 כבר העיבה לא פעם על השקט ברמת הגולן. האירוע הבולט ביותר נרשם בשבוע שעבר, בערב יום הכיפורים, אז נחתו פצצות מרגמה בשטח הישראלי, בין היתר בכפר בוקעתא וליד קיבוץ אל-רום, אולם לא גרמו לנפגעים או לנזק. בדיקה העלתה אז כי מדובר היה בירי במהלך חילופי אש בין כוחות המורדים לבין צבא סוריה בצד הסורי, כמה קילומטרים מהגבול, באזור הכפר ג'ובאתא אל-חשב.

גם לפני כן התנהלו קרבות סמוך לגבול. אירוע כזה התרחש בעת ביקור שר הביטחון, אהוד ברק, על קו הגבול לפני כחודשיים. השר הגיע לתצפת על הגבול במוצב צבאי ברמת הגולן, בעקבות פיגוע שאירע בדמשק, ובמהלך ביקורו נשמעו קולות ירי והפגזות, ועשן היתמר מכיוונו הסורי של הגבול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully