וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט גייטס: "לתקיפה באירן יהיו השלכות הרות אסון"

שר ההגנה האמריקאי לשעבר הזהיר כי ארה"ב וישראל לא מסוגלות לחסל את תכנית הגרעין של אירן, וזו רק תהפוך לחשאית יותר. "תקיפה תביא לכך שאירן גרעינית תהיה בלתי נמנעת"

שר ההגנה האמריקאי לשעבר, רוברט גייטס, הזהיר היום (חמישי) כי לתקיפה אמריקאית או ישראלית באירן תהיינה השלכות הרות אסון. בנאום שנשא במדינת וירג'יניה, אמר גייטס כי לא ארצות הברית ולא ישראל מסוגלות לחסל את היכולת הגרעינית של אירן, וכי "תקיפה שכזו תביא לכך שאירן חמושה בנשק גרעיני תהיה בלתי נמנעת". לדבריו, "הם פשוט יקברו את התכנית עמוק יותר ויהפכו אותה לחשאית יותר".

על פי הדיווח בכלי תקשורת מקומי, גייטס, אשר כיהן כשר ההגנה הן תחת הנשיא בוש והן תחת אובמה, טען כי אירן תוכל להגיב לתקיפה על ידי שיבוש סחר הנפט העולמי ופתיחה בגל טרור ברחבי האזור. "התוצאות של תקיפה צבאית באירן מצד ארצות הברית או ישראל, בעיני, יכולות להיות קטסטרופליות, ולרדוף אותנו במשך דורות באזור זה של העולם", אמר גייטס.

לדבריו, הסנקציות שהטיל האו"ם על אירן, במטרה לגרום לה לוותר על שאיפותיה הגרעיניות, מתחילות להשפיע על הכלכלה האירנית. "זה הסיכוי הטוב ביותר שלנו בהמשך – להגביר את הלחץ הכלכלי ואת הבידוד הדיפלומטי עד למצב שבו ההנהגה האירנית תגיע למסקנה שהמשך פיתוח נשק גרעיני פוגע בביטחון האירני, ומעל לכל, בביטחון המשטר עצמו", ציין.

קלינטון: ”ניתן להקל בסנקציות, אם אירן תשתף פעולה"

הוא עוד הוסיף כי בעוד החרדה של ישראל בנוגע לכוונותיה של אירן מובנת, ארצות הברית צריכה להבהיר להנהגה הישראלית ש"אין לה יד חופשית לנקוט פעולה שיכולה לפגוע קשות באינטרסים החיוניים של ארצות הברית".

אתמול התייחסה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, לסנקציות הבינלאומיות המוטלות על אירן, ואמרה כי ניתן יהיה להקל בסנקציות אם מנהיגי הרפובליקה האיסלמית ישתפו פעולה עם המערב בנושא פיתוח הגרעין. בפגישה שערכה עם שר החוץ של קזחסטן, המבקר בארצה, התייחסה קלינטון למצב הכלכלי באירן וטענה כי המשטר שם קיבל החלטות שהשפיעו על הכלכלה. עם זאת ציינה: "מובן שגם לסנקציות הייתה השפעה, אולם אלה ניתנות לפתרון תוך זמן קצר אם המשטר האירני יהיה מוכן לעבוד עם המעצמות והקהילה הבינלאומית בצורה רצינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully