וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי לא מתרגש מהמחאה: "אירן לא תיכנע ללחץ"

על רקע ההפגנות באירן עקב נפילת ערך המטבע המקומי, אמר מנהיגה העליון של המדינה כי סנקציות המערב לא ישפיעו על המדיניות האירנית: "הצלחנו לנטרל את הלחצים ואף התחזקנו"

צילום: צילום חובבים שהועלה ליוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק

(הפגנות ועימותים בטהרן ובמשהד בעקבות קריסת המטבע האירני)

ברקע הצניחה החדה בערך המטבע האירני והמחאה הגואה נגד המשטר עקב המשבר הכלכלי במדינה, בשלטון בטהרן ממשיכים לטעון כי לסנקציות המערב אין השפעה על המדיניות האירנית. "האומה האירנית מעולם לא נכנעה ללחץ ולעולם לא תיכנע - וזוהי הסיבה לזעמו של האויב", אמר היום (רביעי) המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי.

ברשת פרס.טי.וי האירנית דווח כי חמינאי, שהשתתף בפגישה עם צעירים מחוננים בבירה טהרן, אמר כי "הלחצים הם תגובה לדעות העצמאיות של האומה האירנית וסירובה להתכופף בפני המערכת ההגמונית". לדבריו, "הרפובליקה האיסלמית עמדה בפני שורת לחצים פוליטיים, ביטחוניים, צבאיים וכלכליים - כולל סנקציות. האומה האירנית הצליחה לנטרל את הלחצים באמצעות התנגדות ואף להתחזק".

טהרן לא מתרגשים מהירידה בערך הריאל. רויטרס
"הרפובליקה האיסלמית עמדה בפני שורת לחצים פוליטיים, ביטחוניים, צבאיים וכלכליים"/רויטרס

הבוקר פרצו הפגנות ועימותים בשתי הערים הגדולות באירן, ברקע הקריסה החדה של מטבע הריאל המקומי. עדי ראייה דיווחו כי שוטרים התעמתו עם מפגינים ועם רוכלים בשווקים המרכזיים בטהרן ובמשהד, אחרי שהפגינו נגד מחירי המחייה המאמירים. בטהרן הפגינו אזרחים גם מול הבנק המרכזי, וקראו להתפטרות הממשלה והנגיד.

לדברי עדי ראייה בשוק בטהרן, השוטרים השתמשו בגז מדמיע כדי לפזר את המפגינים, שקראו קריאות נגד הנשיא מחמוד אחמדינג'ד. לדברי אחד המפגינים, רוכלי השוק "סגרו את השוק מפני שלא ידעו מה עתיד לקרות", נוכח המצב הכלכלי הקשה. במקביל, דווח על הפגנה שפרצה בשוק המרכזי במשהד, העיר השנייה בגודלה באירן, הסמוכה לגבול עם אפגניסטן. בשתי הערים לא דווח על מעצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully