וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: חוששים שדברי ליברמן יובילו לרצח אבו מאזן

ניר יהב

2.10.2012 / 9:15

לאחר ששר החוץ טען שלא ניתן להגיע לשלום כל עוד אבו מאזן מכהן, גורמים פלסטינים סיפרו כי הרשות פנתה לאו"ם ולמדינות העולם בבקשה לגנות את הדברים ולספק הגנה ליו"ר הרשות

לאור התבטאויותיו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, על יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בימים האחרונים, הביעה ההנהגה הפלסטינית חשש כבד לחייו של אבו מאזן. גורמים פלסטינים אמרו הבוקר (שלישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון, כי הרשות אף הבהירה לאו"ם, לממשל האמריקאי ולקוורטט שיש לה "חששות אמיתיים" לחייו של יו"ר הרשות.

במהלך הימים האחרונים, בפגישותיו עם שרי חוץ בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, אמר ליברמן לעמיתיו כי כל עוד אבו מאזן מכהן כיו"ר הרשות, אין סיכוי להגיע להסדר בין ישראל לפלסטינים. לדבריו, על אף שישראל הצילה את הרשות מקריסה רק לפני כמה ימים, אבו מאזן בחר לנאום נאום שטנה והסתה נגד ישראל בדומה למנהיגי אירן וחמאס. עוד עולה מדבריו כי לאבו מאזן אין עניין או יכולת לנהל כראוי את החיים ברשות, וליברמן האשים אותו כי כל עניינו הוא לנסוע בעולם, להסית נגד ישראל ולהאשים אותה בכל בעיותיו.

בעקבות החששות, הודיע משרד החוץ הפלסטיני כי הוא מטיל על ישראל את האחריות על כל מה שיקרה כתוצאה מהצהרותיו של ליברמן. המשרד קרא לקהילה הבינלאומית, ובראשה לקוורטט, "לגנות את דבריו של ליברמן ואת הקריאות לרצוח את אבו מאזן, ולהטיל על ישראל את האחריות המלאה על עמדות ליברמן". משרד החוץ הפלסטיני קרא למדינות העולם ולאו"ם להעניק הגנה לעם הפלסטיני ולמנהיגיו, ולהכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67', שבירתה ירושלים המזרחית, "כערובה להצלחת משא ומתן עתידי".

אבו מאזן יו"ר הראשות הפלסטינית נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
"בחר לנאום נאום שטנה והסתה נגד ישראל בדומה למנהיגי אירן וחמאס". אבו מאזן בנאומו באו"ם, בשבוע שעבר/רויטרס

במקביל, חוששים ברשות מכוונה ישראלית-אמריקאית להחליף את אבו מאזן: גורמי ביטחון פלסטינים אמרו לעיתון כי "יש דאגה אמיתית מכוונה של ישראל וארה"ב למצוא חלופה לאבו מאזן, ולפיכך יש גם חשש לחייו". הרשות העבירה לקהילה הבינלאומית מסר שלפיו "ממשלת ישראל תישא באחריות לכל תסריט אפשרי".

"עמנו יישאר והכיבוש יוסר"

אתמול, תקף ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, את שר החוץ ליברמן, ואמר: "הדבר היחיד שיש לנתק לו את החמצן הוא הכיבוש הבלתי חוקי והבלתי לגיטימי. העם שלנו וההנהגה שלו נחושים להישאר על אדמתו, שנמצאת תחת כיבוש ישראלי בניגוד לכל חוק בינלאומי. עמנו יישאר והכיבוש יוסר". ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, האשים אתמול את ליברמן בהסתה לרציחתו של אבו מאזן. "הרשות פנתה לבכירים אמריקנים ואירופאים, כדי שילחצו על ישראל להפסיק את איומיו של ליברמן כלפי אבו מאזן", הוסיף עריקאת.

אין זו הפעם הראשונה שמתבטא ליברמן נגד אבו מאזן, בעקבות הודעתו על כוונה לפנות לאו"ם בבקשה לשדרג את מעמד הרשות. גם לפני כחודש, שלח שר החוץ מכתב לשרי החוץ של הקוורטט, ובו קרא לקהילה הבינלאומית לקבוע תאריך לבחירות כלליות ברשות הפלסטינית, במטרה להחליף את יו"ר הרשות. ליברמן טען כי אבו מאזן הוא המכשול העיקרי והגדול ביותר לשלום, וקרא לקהילה הבינלאומית להתנער ממנו, אם ברצונה לקדם הסדר בין ישראל לפלסטינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully