וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לאירופה: התנגדו לשדרוג מעמד הרשות באו"ם

באיגרת שהועברה למדינות שונות באירופה, איימה ארה"ב כי אם המהלך "הפרובוקטיבי" יצלח, הסיוע הכספי שמעביר הבית הלבן לרשות ייפגע. עשראווי: "זו התנהגות אמריקאית טיפוסית"

בעקבות הצהרתה של הרשות הפלסטינית כי תנסה לזכות במעמד של מדינה שאינה חברה בעצרת הכללית של האו"ם, הפציר הממשל האמריקאי באירופה "להצטרף למאמציה של ארה"ב" לסיכול המהלך. באיגרת מטעם ארה"ב שהגיעה לידי עיתון ה"גארדיאן" הבריטי, נכתב כי על מדינות אירופה "להימנע מצעדים חד צדדיים ופרובוקטיביים שעלולים להפר את האמון בין הצדדים ולהסיח את הדעת מתהליך השלום".

אבו מאזן יו"ר הראשות הפלסטינית נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
אבו מאזן בנאומו באו"ם/רויטרס

האיגרת, שתוארה בעיתון כ"התכתבות פרטית", הועברה במהלך העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק לנציגי הממשלות השונות באירופה. בין היתר נכתב באיגרת כי אם תצליח הרשות לקבל מעמד של מדינה, "הדבר עלול להביא לתוצאות שליליות משמעותיות עבור תהליך השלום עצמו, עבור מערכת האו"ם, וכן עבור יכולתנו להמשיך במתן הסיוע הכספי המשמעותי שאנו מעניקים לרשות הפלסטינית".

"אנו מאמינים שממשלתכם מבינה מה הסיכונים הכרוכים במהלך", נכתב בסוף האיגרת, "נעריך זאת אם תוכלו ליידע אותנו לגבי עמדת ממשלתכם בנושא, וכן ליידע אותנו אם קיבלתם פניות כלשהן בנושא מנציגים פלסטינים".

"האירופאים יעדיפו שלום על התנחלויות"

במשלחת הפלסטינית לאו"ם זעמו בעקבות האיגרת האמריקאית. "האופן הבוטה שבו ארה"ב מתייצבת לשירות ישראל הוא מגוחך ובלתי מוסרי", אמרה לעיתון בכירת אש"ף, חנאן עשראווי, "זאת התנהגות אמריקאית טיפוסית". סאיב עריקאת, שליח הרשות למשא ומתן המדיני עם ישראל, תקף אף הוא את מדיניות ארה"ב וציין כי "האירופאים יבחרו כרצונם ויעדיפו שלום על התנחלויות".

בנאומו של יו"ר הרשות, אבו מאזן, בעצרת הכללית של האו"ם לפני כשבוע, הכריז כי הרשות תבקש לקבל מעמד של מדינה לא חברה בעצרת. עם זאת, ההליכים הרשמיים לקראת הצבעת המדינות יחלו רק לאחר תום הבחירות לנשיאות ארה"ב בחודש נובמבר הקרוב.

לקראת כינוס העצרת הכללית של האו"ם לפני שנה, ניסתה הרשות לבקש מעמד של חברה מלאה באו"ם – אותה יכולה להעניק רק מועצת הביטחון. עם זאת, המהלך סוכל על ידי ארה"ב, אשר מחזיקה בזכות וטו מתוקף היותה אחת מהחברות הקבועות במועצה. השנה מסתפקת הרשות בבקשה מהעצרת הכללית לשדרג את מעמדה מ"ישות משקיפה" למעמד של מדינה שאינה חברה בארגון.

על אף שלא מדובר בחברות מלאה באו"ם, הכרה ברשות הפלסטינית כמדינה לכל דבר ועניין תאפשר לה להתקבל גם ליתר גופי האו"ם - בהם בית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג, בו עשויה הרשות לתבוע את ישראל על פשעי מלחמה שביצעה לכאורה ברצועת עזה ובגדה המערבית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully