וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי משעל: מי יבחר לראש הלשכה המדינית של חמאס?

ניר יהב

30.9.2012 / 12:36

גורמים בארגון מעריכים שהסיכוי של ראש הממשלה ברצועה הנייה להתמנות לתפקיד נמוך, לעומת סגנו של משעל, אבו מרזוק. מועמד בולט נוסף - "מחזיק תיק האסירים", סלאח עארורי

גורמים בחמאס העריכו היום (ראשון) כי סיכוייו של ראש הממשלה ברצועת עזה, איסמעיל הנייה, להיבחר לתפקיד ראש הלשכה המדינית של הארגון במקום חאלד משעל, הם נמוכים בהשוואה לסיכוייו של סגן ראש הלשכה, מוסא אבו מרזוק. בשיחה עם העיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון, אמרו הגורמים כי האדם שייבחר לתפקיד יהיה חייב להיות נייד ולנוע בזירה האזורית והבינלאומית. "רוב בכירי חמאס מאמינים שראש הלשכה המדינית של הארגון חייב לבוא מחו"ל, וזאת משיקולים אידיאולוגים ושיקולי אינטרס", אמרו המקורות. לדבריהם, כשראש הלשכה המדינית מתגורר בחו"ל, הוא יכול לגייס ביתר-קלות תמיכה מדינית וכלכלית לארגון.

ראשי חמאס חאלד משעל, מוסא אבו מרזוק, סעיד סיאם ועיזת א-רישק מתפללים במהלך ביקור במוסקבה. מישה ג'פרדיץ, AP
מי מתאים לתפקיד? אבו מרזוק ומשעל/AP, מישה ג'פרדיץ

לדבריהם, אחד המועמדים הבולטים בנוסף לאבו מרזוק הוא חבר הלשכה המדינית של חמאס ו"מחזיק תיק האסירים" בארגון, סלאח עארורי, הזוכה לתמיכתו של משעל. הם ציינו כי משעל אינו מעוניין שסגנו, אבו מרזוק, יחליף אותו בתפקיד ומעדיף דווקא את עארורי, המתגורר כרגע בטורקיה. "מקור הכוח של עארורי הוא לא רק התמיכה שהוא זוכה לה ממשעל, אלא גם בשל היותו אישיות הזוכה לכבוד רב בקרב כל הגורמים בחמאס. זאת, בשל עברו העשיר כ"לוחם נגד הכיבוש", אמרו. עארורי ישב 15 שנים בכלא הישראלי לאחר שהורשע בייסוד הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, בגדה המערבית.

"עארורי זוכה בעיקר לתמיכה של אסירי חמאס - אלו ששוחררו ואלו שיושבים עדיין בכלא", הוסיפו. "הסיבה לכך היא עמידתו האיתנה במהלך חקירת השב"כ שעבר ובמהלך העינויים שעבר". המקורות לא שללו את האפשרות שבסופו של דבר תיערך התמודדות לתפקיד ראש הלשכה המדינית בין אבו מרזוק לבין עארורי. "לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות. היתרון המשותף לשניהם הוא העובדה שהם נמצאים בחו"ל".

איסמעיל הנייה במעבר רפיח, ממתין לאסירים שישוחררו במסגרת עסקת שליט, אוקטובר 2011. AP
סיכוייו להיבחר לא גבוהים. הנייה/AP

הדיווחים על החלטתו של משעל החלו להופיע בשבועיים האחרונים, כשמקורב לארגון סיפר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי משעל לא צפוי להתמודד על התפקיד, שאותו הוא ממלא מאז 1996. לטענתו, משעל אמר לבכירי חמאס שעימם נפגש בקהיר כי בכוונתו "להזרים דם חדש לחמאס". עם זאת, הבטיח להמשיך "להיות חייל של חמאס, כפי שהיה מנהיג".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עוד בנושא
בחמאס מאשרים: משעל "מאס בתפקידו" ויפרוש השנה
סגנו של משעל מאשר: הוא רוצה לפרוש מתפקידו
דיווח: חמאס יורשה להעביר את משרדיו לקהיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully