וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של משעל מאשר: הוא רוצה לפרוש מתפקידו

מוסא אבו מרזוק אישר כי ראש הלשכה המדינית של חמאס מעוניין לפרוש מתפקידו. עיזאת רישק, מקורבו של משעל, הוסיף כי הוא יישאר בתפקידו עד הבחירות, שיתקיימו עד סוף השנה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ' תגיות: חאלד משעל חמאס

יממה לאחר הדיווח אודות החלטתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לפרוש מתפקידו, אישרו אמש (שני) שני בכירים נוספים בתנועה את הדברים. בראיון לסוכנות הידיעות AP אישר בכיר חמאס ומקורבו של משעל, עיזאת רישק, את הדיווח – אותו אישר אתמול גם בכיר חמאס בעזה, סאלח ברדוויל. רישק הוסיף כי בפגישה של בכירי חמאס בקהיר, אמר משעל כי אינו מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות לראשות התנועה.

עם זאת, רישק הדגיש כי משעל יישאר בתפקידו עד הבחירות, שצפויות להתקיים עד סוף השנה הנוכחית. סגנו של משעל, מוסא אבו מרזוק, ששמו הועלה כאחד המועמדים הבולטים לתפקיד, אישר גם הוא את הדיווח. בכירים בחמאס הוסיפו כי גם ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, הינו מועמד מוביל להחליף את משעל כראש הלשכה המדינית.

הדיווחים האחרונים על החלטתו של משעל החלו להופיע כבר לפני כמה ימים, כשמקורב לארגון סיפר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי משעל לא צפוי להתמודד על התפקיד, שאותו הוא ממלא מאז 1996. לטענתו, משעל אמר לבכירי חמאס שעימם נפגש בקהיר כי בכוונתו "להזרים דם חדש לחמאס". עם זאת, הבטיח להמשיך "להיות חייל של חמאס, כפי שהיה מנהיג".

זו לא הפעם הראשונה שבה עולים דיווחים על כך שמשעל מאס בתפקידו ומעוניין לפרוש. בסוף השנה שעברה דיווחו כלי תקשורת ערביים כי משעל הודיע למועצת השורא של הארגון כי הוא אינו מעוניין להתמודד שוב על תפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס. עם זאת, "מועצת השורא" - שהיא הגוף העליון של חמאס - דחתה בתוקף את דבריו. עוד דווח כי רבים מבכירי חמאס, בהם גם מפקד הזרוע הצבאית אחמד ג'עברי, הפצירו בו להישאר בתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully